"אם לא הייתה רפורמה משפטית - נתניהו היה כבר בבית הלבן"

ברקע המתיחות מול הממשל בארצות הברית, אומר ראש המל"ל הנגבי כי לרפורמה יש תפקיד בעובדה שנתניהו טרם הוזמן לביקור במדינה. למרות זאת, הנגבי מציין: "ביידן שולח כל הזמן לישראל את בכירי הממשל האמריקני"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 29/04/23 21:04 ח באייר התשפג

"אם לא הייתה רפורמה משפטית - נתניהו היה כבר בבית הלבן"
צחי הנגבי, "היחסים הדוקים", צילום: Hillel Maeir/Flash90

יחסי ישראל - ארה"ב: ברקע קידומה של הרפורמה המשפטית, נרשמת מתיחות מסויימת ביחסי ארצות הברית, כשנשיא ארצות הברית צוטט בשבועות האחרונים כאומר על נתניהו, שלא יוזמן בקרוב לביקור רשמי במדינה. על רקע האמירות הללו אומר אתמול ראש המל"ל צחי הנגבי כי "ברור לי שאם לא הייתה רפורמה משפטית - נתניהו היה כבר בבית הלבן".

"ביידן שולח כל הזמן לישראל את בכירי הממשל האמריקני"

את הדברים אמר הנגבי בתוכנית "אולפן שישי", הוא הוסיף ואמר על הצורך בפגישה בבית הלבן בין שני המנהיגים כי "האם ביקור כזה הוא בעל רלוונטיות? לא. מערכת היחסים הדוקה ביותר". הנגבי הוסיף: "מעולם לא היו יחסים אינטימיים בין ישראל לארה"ב בכל התחומים - כמו היום. ביידן שולח כל הזמן לישראל את בכירי הממשל האמריקני".

ג

ג'ו ביידן, שולח את בכירי הממשל צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

ראש המל"ל צחי הנגבי הגיע הערב (שישי) ל"אולפן שישי", והתייחס ליחסים בין ישראל לארה"ב - שנמצאים במשבר בתקופה האחרונה על רקע המהפכה המשפטית. "ברור לי שאם לא הייתה רפורמה משפטית - נתניהו היה כבר בבית הלבן", אמר הנגבי. "האם ביקור כזה הוא בעל רלוונטיות? לא. מערכת היחסים הדוקה ביותר". 

כל הזירות מורתעות ממלחמה

הנגבי התייחס גם לדרך בה אויבי ישראל מתייחסים למשבר הפנימי במדינה ואמר כי "השסע בישראל מתפרש אצל אויבנו כחולשה, נבהיר להם שאין חולשה כזאת", עוד אמר ה נגבי: "אנחנו מעריכים שהמשבר עלול להוביל לפעולות שלא נשקלו בעבר, כמו הפיגוע במגידו שכשל. כל הזירות מורתעות ממלחמה, אבל יש סיכוי שתהיה החרפה בעימות אם והמצב ייראה שישראל נמצאת במצוקה".