המועמדת לנשיאות תוקפת את ביידן: "לגמרי הנושא הביתי שלהם"

בתגובה לדברים הקשים שאמר ביידן כלפי הממשלה בישראל וכלפי נתניהו, מגיבה ניקי היילי ותוקפת את הנשיא: "לתת לישראל להחליט בעצמה" | בבית הלבן מנסים לרכך עמדות

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 30/03/23 07:54 ח בניסן התשפג

המועמדת לנשיאות תוקפת את ביידן: "לגמרי הנושא הביתי שלהם"
ניקי היילי, תוקפת את ביידן, צילום: shutterstock

תוקפת את ביידן: שבוע סוער עובר על יחסי ישראל - ארצות הברית לאחר מספר התבטאויות של בכירי הממשל נגד נתניהו והממשלה. השיא הגיעה עם דבריו של הנשיא ביידן עצמו והאמירה שלו לפיה נתניהו לא יוזמן לביקור בארצות הברית בקרוב. מי שלא אהבה את הדברים, היא המועדמת לנשיאות ארצות הברית והשגרירה לשעבר באו"ם, ניקי היילי.

"לא היינו רוצים שממשלת ישראל תתערב לארצות הברית"

היילי אמרה בתגובה לדברים של ביידן כי "מקומם עבור ג'ו ביידן להרצות לישראל על עניין שהוא לגמרי הנושא הביתי שלהם". עוד הוסיפה היילי: "אנחנו לעולם לא היינו רוצים שממשלת ישראל תתערב לארצות הברית בנושאים הנוגעים לבית המשפט העליון. אנחנו צריכים לתת לישראל להחליט בעצמה".

ביידן

ביידן, ביקורת מבית. צילום: shutterstock

כזכור, אמש ניסו בבית הלבן לרכך קצת את הביקורת ודובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי אמר על נתניהו וביידן במהלך תדרוך לעיתונאים: "שני האדונים האלה מכירים 40 שנה ויותר ומה שטוב בחברים הוא שאתם לא תמיד מסכימים עם מה שחברים שלכם עושים או אומרים, והיופי בחברות עמוקה הוא שאתם יכולים להיות כנים זה עם זה".

"שינויים צריכים להתקבל בהסכמה רחבה"

עוד הוסיף קירבי ואמר: "ישראל היא דמוקרטיה ומדינה ריבונית, ומדינות ריבוניות מקבלות החלטות עצמאיות. הדאגה שלנו נובעץ מכך מהרצון לראות שההחלטות תתקבלנה בהסכמה רחבה וזה יקרה רק בתמיכה רחבה של הציבור, זה העניין בדמוקרטיה. וישראל היא דמוקרטיה וזה אחד הדברים החשובים שאנחנו חולקים; ערכים ומוסדות דמוקרטיים". קירבי הוסיף: "שינויים שישפיעו  על מערכת האיזונים והבלמים צריכים להתקבל בהסכמה רחבה".