"הצעד הראשון": יורש העצר האיראני יבקר בישראל

לראשונה יגיע לבקר בישראל הטוען לכתר האיראני - רזא כורש פהלווי, שמתנגד לשלטון האייתולות ותומך בדמוקרטיה: "איראן דמוקרטית תבקש לחדש את קשריה עם ישראל" | הנסיך יבקר בכותל וישתתף בטקס יום השואה, השרה גמליאל: "הצעד הראשון כדי לבנות מחדש את הקשרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/23 21:52 כה בניסן התשפג

"הצעד הראשון": יורש העצר האיראני יבקר בישראל
גילה גמליאל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מחדשים את הקשרים בין העם האיראני לעם בישראל: על רקע המתיחות בין איראן לישראל, שרת המודיעין גילה גמליאל הודיעה כי תארח השבוע את יורש העצר האיראני ובנו של השאה, רזא כורש פהלווי, שינחת מחר (ב') בישראל, כאישיות האיראנית הבכירה ביותר שהגיעה אי פעם לביקור פומבי בישראל; השרה גילה גמליאל: "אנחנו עושים היום את הצעד הראשון כדי לבנות מחדש את הקשרים בין העמים".

להביע סולידריות עם ישראל לאור התקפות הטרור בחסות איראן

רזא פהלווי יגיע לביקור בארץ במטרה ליצור גשר בין ישראל לעם האיראני ולהביע התנגדות משותפת למשטר האייתולות. יורש העצר מקדם שיח בנושא מצב זכויות האדם באיראן ותומך בהנהגה דמוקרטית. ביקורו נועד להביע סולידריות עם אזרחי ישראל לאור התקפות ארגוני הטרור הפועלים בחסות איראן.

בנוסף, נועד הביקור לחדש את הקשר בין העמים ולבנות מערכת יחסים כלכלית עם התמקדות בטכנולוגיות מים. כמו כן, יורש העצר מגיע במטרה לכבד את קורבנות השואה במסגרת אירועי יום הזיכרון ולהוקיע את האנטישמיות והכחשת השואה של משטר האייתולות.

רזא כורש פהלווי

רזא כורש פהלווי צילום: Gage Skidmore, ויקיפדיה, 3.0 CC BY SA

סמל מנהיגות אחרת מזו של משטר האייתולות

שרת המודיעין, ח"כ גילה גמליאל אמרה כי "אני שמחה לארח את יורש העצר האיראני, ומעריכה את החלטתו האמיצה לבקר לראשונה בישראל". עוד הוסיפה, " יורש העצר מסמל מנהיגות אחרת מזו של משטר האייתולות, ומוביל ערכים של שלום וסובלנות, בניגוד לקיצוניים השולטים באיראן. הקשרים הטובים בין העמים התקיימו כבר לפני אלפי שנים, עוד בימי אסתר המלכה שסיכלה את מזימתו של המן הרשע להשמיד את היהודים בפרס". לדבריה: "אנחנו עושים היום את הצעד הראשון כדי לבנות מחדש את הקשרים בין העמים".

"איראן דמוקרטית תבקש לחדש את קשריה עם ישראל"

"העם האיראני שואף לממשלה שתכבד את מורשתו, עם שמירה על זכויות אדם וכיבוד המגוון הדתי והתרבותי, בין היתר באמצעות שיקום יחסי השלום והידידות עם ישראל ושכנותיה האחרות של איראן", אמר יורש העצר האיראני, רזא פהלווי. "מיליוני בני ארצי עדיין זוכרים שחיו לצד חבריהם ושכניהם היהודים-איראנים לפני שהמהפכה האסלאמית קרעה לגזרים את מרקם החברה שלנו".

לטענתו, "הם דוחים את המדיניות האנטי-ישראלית והאנטישמית הרצחנית של המשטר וכמהים לחילופי תרבות, מדע וכלכלה עם ישראל. איראן דמוקרטית תבקש לחדש את קשריה עם ישראל ועם שכנינו הערבים. לדעתי, היום הזה קרוב מתמיד", סיכם ואמר.

המחאה באיראן

המחאה באיראן צילום: shutterstock

ישתתף באירועי יום השואה ויבקר בכותל

במהלך ביקורו ישתתף יורש העצר בעצרת הפתיחה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה; יפגש עם השרה גמליאל ועם גורמים נוספים; יבקר במתקן התפלה במטרה ללמוד על טכנולוגיות המים המתקדמות של ישראל, כמענה אפשרי לתשתית המים הקורסת באיראן; יבקר בכותל המערבי; יבקר במרכז הקהילה הבהאית; יתארח במפגש עם בכירים בקהילת יוצאי איראן בישראל ויקיים פעילויות נוספות.