ראש המל"ל לשעבר מזהיר: "אנחנו צריכים להתכונן למלחמה"

ראש המל"ל לשעבר, יעקב עמידרור, התייחס להסלמה הביטחונית והזהיר כי על ישראל להתכונן למלחמה: "יכול להיות שנגיע לנקודה בה נצטרך לתקוף באיראן גם בלי סיוע אמריקאי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/23 11:13 כב בניסן התשפג

ראש המל"ל לשעבר מזהיר: "אנחנו צריכים להתכונן למלחמה"
צילום: Ayal Margolin/Flash90

במהלך חג הפסח המתיחות הביטחונית הגיעה לשיאה לאחר שבמהלך ליל הסדר נורו רקטות לעבר יישובי עוטף עזה ובמהלך החג הראשון נורו רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי הצפון מלבנון. בתגובה לירי, חיל האוויר תקף מטרות של חמאס ברצועת עזה ובלבנון כתגובה על ירי הרקטות לעבר יישובי העוטף והגליל. 

"אנחנו צריכים להתכונן למלחמה"

בראיון לרדיו 103FM, התייחס ראש המל"ל לשעבר, יעקב עמידרור למתיחות הביטחונית והזהיר כי ישראל צריכה להתכונן למלחמה מול איראן. "אנחנו צריכים להתכונן למלחמה, יכול להיות שנגיע לנקודה בה נצטרך לתקוף באיראן גם בלי סיוע אמריקאי. איראן יותר בטוחה בעצמה, היא הצליחה לייצר כמה וכמה הסכמים עם מדינות ערביות, העולם מתחיל להיראות אחרת. מתוך כל הדבר הזה, סיכויי ההידרדרות יותר גדולים".

צילום: Olivier Fitoussi /FLASH90

"מי שיוותר על שליטה בהר הבית,  יאבד בסופו של דבר את השליטה בארץ ישראל"

עמידרור הוסיף וציין כי ארצות הברית לא מביעה נכונות לעזור לישראל במידה ותתפתח מלחמה. "אמריקה היא לא אותה אמריקה מבחינת הנכונות שלה, האיראנים רואים את זה. לארצות הברית יש בעיות הרבה יותר מורכבות מאשר המזרח התיכון. העולם מסתכל אחרת על ישראל". 

דגלי חמאס ואש"ף בהר הבית, ארכיון

דגלי חמאס ואש"ף בהר הבית, ארכיון צילום: Jamal Awad/Flash90

ראש המל"ל לשעבר התייחס להחלטתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לסגירת הר הבית ליהודים עד לתום הרמדאן וטען כי מדובר בהחלטה שגויה. "מי שיוותר על שליטה בהר הבית,  יאבד בסופו של דבר את השליטה בארץ ישראל", אמר עמידרור.