ביידן חתם על צו מיוחד לכבוד הרבי מלובביץ': "יום החינוך הלאומי"

היום חל תאריך הולדתו של הרבי מלובביץ' שנולד לפני 121 שנה. נשיא ארה"ב ביידן החליט לציין את היום וחתם על הצהרה נשיאותית המכריזה על יום השני באפריל כ"יום החינוך והשיתוף הלאומי" של ארה"ב

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 02/04/23 13:49 יא בניסן התשפג

ביידן חתם על צו מיוחד לכבוד הרבי מלובביץ': "יום החינוך הלאומי"
הנשיא ביידן חותם על הצו, צילום: AP Photo/ Andrew Harnik

מחווה מיוחדת: ביום שישי האחרון, חתם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על הצהרה נשיאותית המכריזה על יום השני באפריל  כ"יום החינוך והשיתוף הלאומי" של ארה"ב. יום זה מוכרז לכבוד יום הולדתו של הרבי מלובביץ', מנהיג תנועת חב"ד, שחל היום (א') לפני 121 שנה בניקולייב שבאוקראינה.

בהצהרתו כתב הנשיא ביידן: "ביום החינוך והשיתוף אנו מכבדים את הרבי מליובאוויטש, רבי מנחם מנדל שניאורסון, שהקדיש את חייו להסברה והוראה - בניית גשרים, איתגר אותנו לצמוח, ודגל בסובלנות ולמידה". 

הרבי מילובביץ

הרבי מילובביץ'. יחי יחי יחי צילום: Doron Horowitz/Flash90

יום החינוך הלאומי, היא נוהג מתמשך בן 45 שנה

"לפיכך", הוסיף ביידן "אני, ג'וזף ר. ביידן ג'וניור, נשיא ארצות הברית של אמריקה, מכוח הסמכות הנתונה לי על ידי החוקה וחוקי ארצות הברית, מכריז בזאת על ה-2 באפריל 2023, כיום החינוך והשיתוף של ארה"ב. אני קורא לכל פקידי הממשלה, המחנכים, המתנדבים ולכל תושבי ארצות הברית לקיים את היום הזה עם תוכניות, טקסים ופעילויות מתאימות".

הכרזת יום הולדתו של הרבי מלובביץ' כיום החינוך הלאומי, היא נוהג מתמשך בן 45 שנה, מאז ימי הנשיא קרטר. בכל שנה משתנה תאריך היום בארה"ב, מאחר והוא מכוון לפי התאריך העברי של יום ההולדת - י"א בניסן.  "העובדה שכבר 45 שנה ברצף, רואים לנכון נשיאי ארה"ב לכבד את יום הולדתו של הרבי כ'יום החינוך הלאומי'", מסביר הרב דוד נחשון, יו"ר ניידות חב"ד בישראל, "מלמדת על היקף השפעתו של הרבי בעולם כולו. זהו יום הממחיש את גדולתו של הרבי מלך המשיח, שאנו מקווים בכל יום לביאתו עם הגאולה השלימה. אדם שנשיאי ארה"ב מציבים כמודל מנהיגותי, אין פלא שרבים כל-כך רואים בו כמי שיגאל את עם ישראל בקרוב ממש".