ח"כ מהליכוד: "אם נצטרך להגן על עצמנו נעשה את זה בלי ארה"ב"

בראיון על ההודעה החריגה של ביידן, חבר העשירייה השלישית בתנועת השלטון מסביר למה ישראל צריכה לעשות רק מה שנכון לה: "מה אנחנו עושים, מה שטוב לישראל או מה שטוב לביידן?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/23 10:59 ז בניסן התשפג

ח"כ מהליכוד: "אם נצטרך להגן על עצמנו נעשה את זה בלי ארה"ב"
ניסים ואטורי, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ח"כ ואטורי לא מתרגש מביידן: המחלוקות הפנימיות במדינת ישראל הגיעו לארצות הברית, והנשיא האמריקאי ביידן הכריז כי לא יזמין בקרוב את ראש הממשלה בנימין נתניהו לבית הלבן: "לא יכולה להמשיך בדרך הזו, אני מקווה שנתניהו ירד מזה". זאת למרות שנתניהו השהה את החקיקה ברפורמה המשפטית, ואמש (ג') אף נערכה פגישת הידברות בבית הנשיא. בעקבות כך, חבר הכנסת מטעם סיעת הליכוד ניסים ואטורי התראיין ב-102fm, והתייחס לנושא בהרחבה.

"נתניהו לא אשם בזה שהוא נבחר לראש ממשלת ישראל בבחירות דמוקרטיות"

"גם לי יש ביקורת על הנושא של הבחירה של הנשיא העליון בארה"ב, ואנחנו מעולם לא אמרנו שזה לא מקובל עלינו" פתח ואטורי ואמר בריאיון. "השיטה הדמוקרטית בישראל ראויה, לכן יש בחירות בישראל. נתניהו לא אשם בזה שהוא נבחר לראש ממשלת ישראל בבחירות דמוקרטיות. השאלה מה הם רוצים שיהיה, מה אנחנו עושים, מה שטוב לישראל או מה שטוב לביידן?"

עוד אמר חבר הכנסת "אנחנו צריכים להסתכל מתוך משקפיים ישראליים ומה שטוב לנו. אין מצב שארה"ב מתערבת בענייניה הפנימיים של ישראל. זו דמוקרטיה? שהוא יכפה עלינו?"

נשיא ארצות הברית ביידן

נשיא ארצות הברית ביידן צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

"אני מבין את התלות, אנחנו צריכים לעשות מה שטוב לנו"

יחד עם זאת, הסביר ואטורי כי הוא מבין את התלות של ישראל בארה"ב, אבל הדגיש כי בכל הנוגע לבטחון המדינה - ישראל תעשה מה שנכון בעיניה. "אני מבין את התלות, אנחנו צריכים לעשות מה שטוב לנו. לחכות שתהיה להם פצצה גרעינית? אם ישראל תצטרך להגן על עצמה וארה"ב לא כל כך תאהב את זה נעשה את זה בעצמנו. אם נצטרך להגן על עצמנו נעשה את זה בלי ארה"ב".

"לא ניתן לפגיעה בישראל בגלל שהאמריקאים החליטו שלא מתאים להם"

בהמשך, טען חבר הכנסת  כי זו אינה הפעם הראשונה בה ארה"ב לא רואה את האינטרסים הישראליים, "הרי היה מקרה כבר, בצוק איתן שהחליטו על אמברגו נשק וישראל הסתדרה, חיילים נהרגו גם בזכות 'התמיכה האמריקאית', ואנחנו נגן על עצמנו ועל ילדנו, לא ניתן לפגיעה בישראל בגלל שהאמריקאים החליטו שלא מתאים להם". עוד הוסיף ואמר, "היתה מניעה של טילים שישראל ביקשה אספקה והם לא נתנו לנו כי הם לא הסכימו עם המבצע הזה".

צילום: עמוס בן גרשום

"נתניהו הוא האדם הבוגר במערכה הזו"

בסיכום דבריו התייחס למשא ומתן סביב החקיקה המשפטית, "אני חושב שראינו ביומיים האחרונים ניסיון להידברות ולא בכדי, האמריקאים צריכים להבין את זה, יש אנשים באופוזיציה שנוכל להגיע איתם לעמק השווה ונעשה את זה", לדבריו: "נתניהו הוא האדם הבוגר כרגע במערכה הזו, אנחנו יודעים מה עומד לפנינו".