חוק ביטול ההתנתקות: שגריר ישראל בארצות הברית זומן לשיחת הבהרה

לאחר שחוק ביטול תוכנית ההתנתקות עבר בכנסת, זומן השגריר הישראלי בוושינגטון לשיחת הבהרה עם סגנית מזכיר המדינה שהביעה דאגה מהמהלך

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/23 08:33 כט באדר התשפג

חוק ביטול ההתנתקות: שגריר ישראל בארצות הברית זומן לשיחת הבהרה
הבית הלבן, השגריר הישראלי זומן לבירור, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

שיחת הבירור של השגריר: מייק הרצוג, שגריר ישראל בארצות הברית, זומן הלילה לשיחת בירור עם סגנית מזכיר המדינה האמריקאי. השיחה מגיעה על רקע חוק ביטול ההתנתקות שעבר בכנסת לפני יומיים. סגנית מזכיר המדינה, וונדי ר' שרמן ערכה את השיחה  הביעה דאגה בעקבות אישור החוק.

"דאגה בנוגע לחקיקה שהעבירה הכנסת"

בשיחת הבירור, הביעה סגנית מזכיר המדינה דאגה מהעברת החוק ומהאפשרות שיישובים חדשים יוקמו במקום. בהודעת משרד החוץ של ארצות הברית נכתב: "שרמן הביעה דאגה בנוגע לחקיקה שהעבירה הכנסת". בנוסף על פי הודעת המשרד, השניים דנו ב"הימנעות כל הצדדים ממעשים או התבטאויות שעלולים לעורר עוד יותר את המתחים לקראת רמדאן וחגי הפסח והפסחא".

מייק הרצוג, השגריר זומן לשיחת בירור

מייק הרצוג, השגריר זומן לשיחת בירור צילום: CC BY-SA 3.0 Spokesperson unit of the President of Israel

סמוטריץ':"מתחילים כאן תיקון היסטורי"

כאמור, חוק ביטול ההתנתקות, עבר בכנסת אמש בשעות הלילה, מי שחגג את העברת החוק, הוא שר האוצר בצלאלא סמוטריץ' שכתב: "הלילה הזה מרגש כי אנחנו מתחילים כאן תיקון היסטורי. הודות לחלוצי חומש הגיבורים שנאחזים במקום במסירות במשך שנים, כנסת ישראל והקואליציה שלנו מתחילים הלילה למחוק את חרפת הגירוש מספר החוקים ולקדם את הסדרת הישיבה בחומש".

סגנית מזכיר המדינה, וונדי שרמן

סגנית מזכיר המדינה, וונדי שרמן צילום: shutterstock