"דתיים וחילונים, רפורמים וקונסרבטיביים, אנשים אחים אנחנו"

שר האוצר פתח את ביקורו בארצות הברית בכנס הבונדס בוושינגטון. בנאומו מול אנשי הכנס, הציג סמוטריץ' קריאה לאחדות והדגיש את החשיבות של יהדות התפוצות | "אני רוצה להוסיף כמה מילים על הפיל בחדר" אמר סמוטריץ' והתייחס שוב לאמירתו על כפר חווארה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/23 07:55 כ באדר התשפג

"דתיים וחילונים, רפורמים וקונסרבטיביים, אנשים אחים אנחנו"
השר סמוטריץ', הדגיש את חשיבות יהדות התפוצות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נאם בפני הבונדס בוושינגטון: במסגרת ביקורו בארצות הברית, השתתף הלילה שר האוצר סמוטריץ' בכנס ארגון הבונדס בוושינגטון. סמוטריץ' בנאומו, הביע מסר של אחדות מול זרמי יהדות התפוצות והדגיש את החשיבות של הקשר עימם. סמוטריץ' שם דגש גם על השיח המקצין והביע תקווה לשינוי השיח: " הברית הזו היא לא של הרפובליקנים או של הדמוקרטים, לא של השמאלנים או של הימנים זו ברית של ערכים שנלחמים ברע דרך הוספת אור" אמר סמוטריץ'.

"התקופה בה אנו חיים היא אכן נס, וכבר מעל 70 שנה משקיעי הבונדס כמוכם מסייעים להפוך את החלום למציאות. אך, יש הרבה מאד עבודה לפנינו, אז תמשיכו בהשקעה ובתמיכה" אמר סמוטריץ' בפתח נאומו. "בעזרת השקעות הבונדס אתם מאפשרים למדינת ישראל לבנות ולצמוח, ואנחנו מתמידים בהחזר השקעה ובבנייה של מדינה חזקה. חשוב לנו לוודא שאתם יודעים שההשקעה שלכם חזקה, כדאית וטובה".

"אני רוצה להוסיף כמה מילים על הפיל בחדר"

סמוטריץ' התייחס שוב לאמירתו על כפר חווארה ושב והדגיש שהביע חרטה על האמירה: "אני רוצה להוסיף כמה מילים על הפיל בחדר. כפי שכבר כתבתי, הבעתי חרטה כנה על האמירה על חווארה שיצרה רושם לחלוטין מוטעה" אמר סמוטריץ' והוסיף: "אני עומד בפניכם, עכשיו כמו תמיד, מחויב לביטחונה של מדינת ישראל. מחויב לערכינו המשותפים ולסטנדרט המוסרי הגבוה ביותר של צבא ההגנה לישראל, להגנה על כל אדם ועל כל חף מפשע".

נאומו של השר בכנס הבונדס

נאומו של השר בכנס הבונדס צילום: דוברות השר סמוטריץ'

"על אף הצבעים השונים שמרכיבים את הפסיפס היהודי"

סמוטריץ' התייחס גם ליהדות התפוצות והחשיבות של שמירה על אחדות גם עם זרמים שונים ביהדות ואמר: "היהדות מאז ראשית ימיה ידעה מחלוקות, אפילו אומר בנויה על מחלוקות. מחלוקת היא לא משהו שצריך להפחיד אותנו, ההפך הוא הנכון היא מפרה אותנו. יש בינינו אנשים דתיים וחילונים, רפורמים, קונסרבטיביים, אנאפלייטיד ואחרים, גם בארץ יש לנו מחלוקות והן גדולות ובנפשנו, אך לרגע אחד אסור לשכוח כי אנשים אחים אנחנו, על אף המחלוקות, על אף הצבעים השונים שמרכיבים את הפסיפס היהודי אנחנו גוף אחד ומיוחד".

השר סמוטריץ

השר סמוטריץ' בפגישתו עם ראשי הבונדס צילום: דוברות השר סמוטריץ'

סמוטריץ' נגע גם בשיח ההולך ומידרדר והביע תקווה כי הדבר ישתנה: "בשבוע שעבר ובכלל בחודשים האחרונים, אנחנו שומעים רטוריקה קשה, שיח של חרמות ושל אלימות. לזה אין מקום, הברית של ישראל וארה"ב היא ברית של ערכים, של שיוויון, של דמוקרטיה ושל הכלה, לערכים הללו לצערנו אין לנו הרבה שותפים בעולם שהולך ומקצין, אבל הברית הזו היא לא של הרפובליקנים או של הדמוקרטים, לא של השמאלנים או של הימנים זו ברית של ערכים שנלחמים ברע דרך הוספת אור".