דיווח ירדני: ישראל הסכימה להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון

על פי דיווח ירדני, ישראל הסכימה בוועידה הבין-לאומית בעקבה להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון במשך ארבעה חודשים |הנגבי הכחיש: "אין שום שינוי במדיניות" סמוטריץ': "לא תהיה הקפאה אפילו לא ליום אחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/23 18:18 ה באדר התשפג

דיווח ירדני: ישראל הסכימה להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון
צילום: פורום ההתיישבות הצעירה

בעקבות המתיחות הביטחונית המורגשת בימים האחרונים ברחבי הארץ, התכנסה היום (א') הוועידה הבינלאומית בעקבה שבירדן, במטרה למנוע הסלמה ביטחונית לקראת חודש הרמדאן וחג הפסח. במהלכה נועדו ראשי חמשת המשלחות עם מלך ירדן, עבדאללה השני, שבירך על הניסיון לקדם הסכמות בין הצדדים.

על פי דיווח סוכנות הידיעות הירדנית, ישראל והרשות הפלשתינית הסכימו לפעול באופן מיידי להפסקת הצעדים החד-צדדיים למשך שלושה עד שישה חודשים. לפי הדיווח, הנציגים הישראליים הסכימו להתחייב לעצור את הדיון בהקמת יחידות דיור ביהודה ושומרון למשך ארבעה חודשים, ולא לאשר גושי יישובים נוספים למשך שישה חודשים.

זירת הפיגוע בחווארה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

הנגבי מכחיש: "אין שום שינוי במדיניות"

ראש המועצה לביטחון לאומי, צחי הנגבי, מיהר להכחיש את הדיווח ופרסם הודעה בה נכתב כי "בניגוד לדיווחים ולציוצים על הפגישה בירדן, אין שום שינוי במדיניות ישראל. בחודשים הקרובים מדינת ישראל תסדיר 9 מאחזים ותאשר 9,500 יחידות דיור חדשות ביו"ש. אין שום הקפאת בנייה או שינוי בסטטוס קוו בהר הבית ואין שום הגבלה על פעילות צה"ל".

השר צחי הנגבי

השר צחי הנגבי צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

סמוטריץ': "לא תהיה הקפאה אפילו לא ליום אחד", בן גביר: "מה שהיה בירדן - יישאר בירדן"

עם פרסום הדיווח, שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' הגיב ואמר כי "אין לי מושג על מה דיברו או לא דיברו בירדן. שמעתי על הוועידה המיותרת הזו מהתקשורת בדיוק כמוכם. אבל דבר אחד אני כן יודע: לא תהיה הקפאה של הבניה והפיתוח בהתיישבות אפילו לא ליום אחד (זה בסמכותי)".

שר האוצר סמוטריץ

שר האוצר סמוטריץ' צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי צה"ל ימשיך לפעול לסיכול טרור בכל שטחי יו"ש ללא שום מגבלה (נוודא בקבינט). פשוט מאוד". בתוך כך, גם השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר הגיב לדיווח הירדני ואמר כי "מה שהיה בירדן (אם היה), יישאר בירדן".

גורם מדיני בכיר: לא יחול שינוי בהחלטה להסדיר 9 יישובים בהתיישבות הצעירה

על פי גורם מדיני בכיר, המשתתפים הגיעו להסכמה על הקמת ועדה ביטחונית משותפת שתבחן את חידוש התיאום הביטחוני ואת הנכונות והיכולת הפלשתינית לשאת באחריות למאבק בטרור בשטחי הרש"פ. בנוסף, סוכם כי הצדדים יקיימו מפגש נוסף לפני הרמדאן, בחסות מצרים, על מנת לבחון את ההתקדמות בציר הביטחוני. כמו כן, סוכם להקים ועדה אזרחית משותפת שתפעל לקדם צעדים כלכליים בוני אמון. 

עוד הוסיף ואמר כי נציגי מדינת ישראל הדגישו במפגש כי לא יחול שינוי בהחלטה להסדיר 9 יישובים בהתיישבות הצעירה ולבנות 9,500 יחידות דיור ביו"ש. כמו כן, צוין כי בחודשים הקרובים לא צפויות החלטות נוספות בעניין ההתיישבות.