ביקור הזדהות: השר אלי כהן נחת בטורקיה

בעקבות רעידות האדמה שפקדו את טורקיה, שר החוץ יצא לביקור הדזהות וייפגש עם הנשיא ארדואן ועם מקבילו, השר מבלוט צ'בושלו: "נמשיך לסייע באמצעות פעילות כוחותינו ובציוד הומניטרי"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 14/02/23 08:01 כג בשבט התשפג

ביקור הזדהות: השר אלי כהן נחת בטורקיה
צילום: משרד החוץ

בעקבות רעידות האדמה העוצמתיות שפקדו את טורקיה בשבוע שעבר, שר החוץ אלי כהן יקיים היום (ג') ביקור הזדהות בטורקיה. במהלך הביקור צפוי שר החוץ לפגוש את נשיא טורקיה, רג׳פ טאיפ ארדואן, ואת שר החוץ החוץ מבלוט צ׳בושולו. 

"הגעתי לטורקיה להביע סולידריות עם העם הטורקי. אפגש עם הנשיא ארדואן ועם שר החוץ צ׳בושולו, ואביע בפניו את תנחומי העם בישראל על האסון הקשה שפקד את טורקיה. ישראל עומדת לצד טורקיה בשעה קשה זו ותמשיך לסייע לה באמצעות פעילות כוחותינו ובציוד הומניטרי", כתב כהן.

חילוץ של המשלחת הישראלית

חילוץ של המשלחת הישראלית צילום: Erik Marmor/Flash90

נתניהו לחברי המשלחת: "עם ישראל כולו עקב בהתרגשות עצומה על פעולת ההצלה שלכם"

אמש, התקיים טקס קבלת פנים למשלחת החילוץ הישראלית "ענפי זית", אשר שבה מטורקיה, בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, מפקד המשלחת אל"מ במיל' גולן ואך, ושגריר טורקיה בישראל שאקיר אוזקן טורונלר. 

צילום: חיים צח /לע"מ

"ברוכים השבים ארצה. עם ישראל כולו עקב בהתרגשות עצומה על פעולת ההצלה שלכם. יצאתם בשם המדינה והבאתם כבוד עצום למדינת ישראל. ראינו אתכם פועלים בקור, בתנאים קשים סביב השעון - בפעולה הקדושה ביותר שאדם יכול לעשות זה להציל חיים אחרים. "כל המציל נפש אחת" - אתם יודעים את ההמשך. אתם הצלתם 19 עולמות".

עוד הוסיף ואמר כי "אתם עשיתם דבר נוסף. אתם הראיתם לעולם כולו את הפנים היפות והאמיתיות של מדינת ישראל: מדינה קטנה עם נשמה ענקית, מדינה שנחלצת לעזור לאנשים באשר הם, ברחבי העולם בתנאים לא תנאים מתוך אנושיות ומוסריות עליונה. אלה הפנים האמיתיות של עם ישראל. דווקא בימים אלה השליחות שלכם מקבלת משמעות נוספת. בסערות הזמן אתם מזכירים לכולנו שאנחנו עם אחד, עם גורל אחד, עם עתיד אחד. עם ישראל כולו גאה בכם, אני גאה בכם. אני מצדיע לכם.  ברוך שובכם הביתה. תודה רבה לכם".