משלחת צה"ל פתחה מחדש בית חולים שננטש | 17 אנשים חולצו

משלחת צה"ל פתחה מחדש בית חולים מקומי לאחר שננטש בעת רעידת האדמה ותעניק טיפול רפואי. המשלחת מונה כ-140 רופאים ואחיות | 17 חולצו בחיים בידי המשלחת הישראלית | נערכים לשבת: "בית הכנסת של המשלחת כבר בנוי"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/02/23 10:27 יט בשבט התשפג

משלחת צה"ל פתחה מחדש בית חולים שננטש | 17 אנשים חולצו
משלחת צה"ל - בית החולים נפתח מחדש, צילום: דובר צה"ל

נמשכים מאמצי החילוץ: המשלחות הישראליות ממשיכות כל העת בסיוע בטורקיה לאחר רעידת האדמה ומאז הגעתן חולצו 17 בני אדם בחיים מבין ההריסות. היום (ו') נפתח בית החולים בידי משלחת צה"ל בעיר קהרמאנמרש, צפונית לערים אדנה וגזיאנטפ שם רוכזו מירב מאמצי המשלחת. בית החולים בעיר ננטש לאחר רעידת האדמה והיום כאמור הופעל מחדש בידי המשלחת הישראלית.

הקמת בית החולים על ידי משלחת צה"ל צילום: דובר צה"ל

המשלחת חילצה עד כה 17 אנשים 

בית החולים נפתח מחדש באמצעות ציוד ומכשור רפואי שהגיע מהארץ וחברי המשלחת השמישו חדרי מיון ורפואה דחופה, טיפול נמרץ וחדרי ניתוח. צוותי הרפואה אשר פועלים בבית החולים מונים כ-140 רופאים ואחיות, רוקחת, טכנאי רנטגן, טכנאי מעבדה, פרמדיקים ואנשי לוגיסטיקה רפואית. על משלחת הסיוע הרפואי מפקד סגן קצין הרפואה הראשי, אלוף-משנה דוקטור תומר קולר. חלק מחברי המשלחת הם רופאים ואחיות אשר גויסו בשירות מילואים. כמו כן, המשלחת מונה נציגים ממד"א, משרד הבריאות וארגונים נוספים".

בית החולים שהוקם מחדש

בית החולים שהוקם מחדש צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, מדווחים במשלחת כי עד כה חולצו בשלום מבין ההריסות 17 בני אדם. בראיון לחדשות כיפה אמש, אמר שליח גל"צ לטורקיה שחר גליק כי "המשלחת הישראלית היא המשלחת הראשונה, היא מהגדולות ביותר והראשונות שהגיעו אז כשמגיעים למחנות, יש כביש ארוך שבצדדים יש את המשלחות מכל העולם, אז המשלחת הישראלית היא הראשונה שם".

חילוץ של המשלחת הישראלית

חילוץ של המשלחת הישראלית צילום: Erik Marmor/Flash90

נערכים לשבת בטורקיה

במשלחת נערכים גם לשבת הקרובה. רבים מחברי המשלחת שומרי שבת, אמנם הם ימשיכו לפעול כרגיל אך רב המשלחת נערך לספק את המעטפת למי שיבקשו להרגיש את השבת: "לאורך כל הדרך מארגנים תפילות ומניינים ודברי תורה לחיזוק הרוח כחלק מההיערכות לשבת. בית הכנסת של המשלחת כבר בנוי והסידורים והחומשים נמצאים בו וגם יצאו לשטח לבית החולים הנייד ששם נמצאים חלק מהמשלחת הרפואית. גם אני כרב המשלחת נמצא בכל מקום ומסייע בכל משימה. מתחזקים ומחזקים ביחד".

מיקומי המשלחות הישראליות

מיקומי המשלחות הישראליות צילום: צילום מסך