רעידת האדמה בטורקיה הורגשה גם בישראל

תושבים בצפון ובמרכז דיווחו כי הרגישו רעידת אדמה לפנות בוקר, בעוצמה משוערת של 3 | מאות הרוגים ויותר מאלף פצועים בטורקיה ובסוריה | השר גלנט הנחה את משרד הביטחון להציע סיוע חירום

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 06/02/23 07:17 טו בשבט התשפג

רעידת האדמה בטורקיה הורגשה גם בישראל
צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

רעידת אדמה שמקורה בטורקיה הורגשה לפנות בוקר (ב') הורגשה בישראל ששיעור עוצמתה המשוער עומד על 3. הרעידה בארץ, הורגשה בעיקר במרכז וצפון הארץ וישראלים רבים דיווחו כי הרגישו אותה. לא דווח על נזק או נפגעים.

מהמכון מהמכון הגיאולוגי לישראל נמסר כי "ביום שני 06.02.23 בשעה 03:17 לפי שעון ישראל, התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 7.7, במרחק של 474 ק"מ צפונית מזרחית למג'דל שמס. עדכונים נוספים ישלחו בהמשך, ככל שיהיו".

מעל ל-100 הרוגים ופצועים בטורקיה ובסוריה

כאמור, הרעידה בטורקיה הורגשה בעוצמה משוערת של 7.7, כך לפי המכון הגיאולוגי של ארצות הברית. לפחות 100 בני אדם נהרגו ומאות נפצעו. כמו כן, רעידת האדמה הורגשה גם בסוריה, שם דווח על יותר מ-99 הרוגים ועל כ-330 פצועים. כמו כן, מעל ל-140 בניינים קרסו בכמה ערים בטורקיה.

הנשיא ארדואן צייץ בעקבות הרעידה כי "אני מוסר את מיטב איחולי לכל אזרחינו שנפגעו מרעידת האדמה שהתרחשה והורגשה בחלקים רבים של ארצנו. צוותי החיפוש וההצלה שלנו נשלחו מיד לאזורים שנפגעו ברעידת האדמה. משרד הפנים והבריאות שלנו והמוסדות האחרים התחילו את עבודתם במהירות".

גלנט הנחה את צה"ל ומשרד הביטחון להציע סיוע חירום לטורקיה

שר הביטחון, יואב גלנט הנחה הבוקר את צה"ל ומשרד הביטחון להערך מיידית למתן סיוע חירום באמצעות גופי ההצלה של פיקוד העורף.  "כוחות הביטחון ערוכים להציע כל סיוע שידרש. מערכת הביטחון צברה לאורך השנים ניסיון רב בטיפול באזורי אסון ובמשימת הצלת חיים", אמר השר גלנט.

בתוך כך, שר החוץ אלי כהן פרסם הודעה בה כתב כי "בשם מדינת ישראל אני מבקש להביע צער עמוק בפני העם הטורקי על רעידת האדמה הקשה שפקדה הלילה את דרום טורקיה. ליבנו עם הנפגעים ואנו מאחלים איחולי החלמה מהירה לפצועים. הנחיתי את משרד החוץ להוביל תוכנית סיוע מהירה לטורקיה להתמודדות עם האסון הקשה".

הנחיות המשטרה לציבור בעת רעידת אדמה

● בעת שהייה במבנה

צאו מיד מהמבנה אל שטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה במהירות, היכנסו לממ"ד והשאירו את הדלת פתוחה. אם אין ממ"ד, צאו אל חדר המדרגות ואם ניתן צאו מהבניין. אם אינכם יכולים לפעול כך, תפסו מחסה תחת רהיט כבד, או שבו על הרצפה, צמודים לקיר פנימי.

● בעת שהייה בחוץ

התרחקו ככל האפשר ממבנים, גשרים ועמודי חשמל.

● בעת שהייה ברכב

דוממו מנוע והישארו ברכב. אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים.

● בעת שהייה בחוף הים

עזבו מיד את החוף מחשש לצונאמי. התרחקו מהחוף למרחק של קילומטר אחד לפחות. אם אינכם יכולים להתרחק מהחוף, עלו לקומה 4 ומעלה של בניין קרוב. אל תשובו לחוף ב-12 השעות שלאחר רעידת האדמה. שימו לב: נסיגת ים חזקה ופתאומית (שפל), היא סימן לצונאמי מתקרב.

● הנחיות נוספות

אין להשתמש במעלית בזמן רעידת אדמה ולאחריה. 

במידה שאפשר, סגרו את המפסקים הראשיים של החשמל והגז.

היו מוכנים לרעידת אדמה נוספת. רעידות כאלה מופיעות דקות או ימים לאחר הרעידה הראשונה ועלולות למוטט מבנים.

אין להיכנס למבנים שניזוקו בשל רעידת אדמה.