ברקע פגישת נתניהו ומלך ירדן בן גביר מצהיר: "אמשיך לעלות להר הבית"

אמש נפגש ראש הממשלה נתניהו עם מלך ירדן והשניים דנו בין היתר גם בנושא הר הבית. בן גביר מגיב ואומר: "עם כל הכבוד לירדן - ישראל מדינה עצמאית" | בן גביר ביקש להזכיר: "הסטטוס קוו כולל עליית יהודים להר הבית"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 25/01/23 10:17 ג בשבט התשפג

ברקע פגישת נתניהו ומלך ירדן בן גביר מצהיר: "אמשיך לעלות להר הבית"
בן גביר בביקורו האחרון בהר, צילום: מינהלת הר הבית

ימשיך לעלות להר: ברקע ביקורו של ראש הממשלה נתניהו אמש (ג') בירדן, מודיע היום השר איתמר בן גביר כי הוא ימשיך לעלות להר הבית. בראיון ל"רשת ב" אומר בן גביר כי "עם כל הכבוד לירדן - עליתי ואמשיך לעלות להר הבית".

ביקור בן גביר בהר הבית:

"אני לא יודע מה הייתה שם בפגישה" אמר בן גביר, "אני יודע דבר אחד, אני מנהל את המדיניות שלי לגבי הר הבית לא על פי המדיניות של ממשלת ירדן. עם כל הכבוד לירדן, ישראל היא מדינה עצמאית". עוד הוא הוסיף ואמר: " עליתי להר הבית, אתם בטח זוכרים שאמרו 'הוא לא יעלה, הוא ייכנע ללחצים', עליתי להר הבית".

"לא מדינת חסות של אף מדינה"

בן גביר מסביר את חשיבות הר הבית מבחינתו: "הוא המקום הכי חשוב לעם ישראל ומדינת ישראל היא מדינה ריבונית, מדינה עצמאית לא מדינת חסות של אף מדינה אחרת" הוא אומר ברמיזה לממשל הירדני.

הר הבית, ארכיון

הר הבית, ארכיון צילום: מנהלת הר הבית

לשאלה האם הוא מתכוון לעלות שוב בקרוב, ענה בן גביר כי "אני לא יודע מתי אני אעלה שוב להר הבית". על שיחותיו עם ראש הממשלה בעניין אמר: "ראש הממשלה לא מנסה להניע אותי מלעלות להר הבית, הוא יודע היטב שזה המקום הכי חשוב לכלל עם ישראל. אני גם לא חושב שיש כאן מישהו שמנסה להניע יהודים מלעלות להר הבית". בסיום הראיון הזכיר בן גביר כי עליית יהודים להר מעוגנת בסטטוס קוו: "אני מזכיר לכם שהסטטוס קוו כולל עליית יהודים להר הבית".

פגישת נתניהו והמלך עבדאללה

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו טס אמש (ג') לירדן שם נועד עם המלך עבדאללה. השניים דנו בהמשך שיתוף הפעולה בין המדינות, בעיקר בנושאי ביטחון וכלכלה. השניים דנו גם בנושא שמירת הסטטוס קוו בהר הבית ונראה כי הביקור מגיע על רקע החיכוכים האחרונים בהר ובניסיון להרגיע את השטח.