בצל המתיחות בהר הבית: נתניהו נפגש עם המלך עבדאללה בירדן

ברקע האירועים האחרונים על הר הבית והמתיחות מול ירדן, טס ראש הממשלה לביקור רשמי ראשון מאז חזר לראשות הממשלה. נתניהו נועד עם המלך עבדאללה ודנו בסוגיות אזוריות ושיתופי הפעולה בין המדינות

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/23 15:42 ב בשבט התשפג

בצל המתיחות בהר הבית: נתניהו נפגש עם המלך עבדאללה בירדן
עבדאללה מלך ירדן, צילום: shutterstock

ביקור מדיני ראשון: ראש הממשלה בנימין נתניהו טס היום (ג') לירדן שם נועד עם המלך עבדאללה. השניים דנו בהמשך שיתוף הפעולה בין המדינות, בעיקר בנושאי ביטחון וכלכלה. השניים בירכו זה את זה על השותפות בין המדינות ונראה כי הביקור מגיע על רקע החיכוכים האחרונים בהר הבית ובנסיון להרגיע את השטח. קדם לביקור פגישת הכנה שנערכה בין שר הביטחון גלנט למלך עבדאללה שנערכה גם היא בירדן.

הביקור: על רקע המתיחות בהר הבית

הפרשן המדיני ברק רביד מספר כי ביקורו של נתניהו בירדן, הינו ביקור פומבי ראשון שלו במדינה מאז יוני 2018. הביקור מגיע כאמור על רקע המתיחות בהר הבית סביב עלייתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר להר לפני כשבועיים.

 

עבדאללה מלך ירדן

עבדאללה מלך ירדן צילום: shutterstock

תקרית נוספת שהעיבה על מערכת היחסים בין המדינות הייתה מול השגריר הירדני שטען כי המשטרה מנעה את כניסתו להר. המשטרה מיהרה להבהיר לאחר האירועים כי "בניגוד לפרסומים שגויים, לא נמנעה כניסתו של השגריר אלא הוא זה שהחליט בשלב מסויים לעזוב את המקום מיוזמתו, בהליך עדכון של השוטר את מפקדו וקבלת הנחיות מתאימות. לו היה ממתין מספר שניות נוספות היה נכנס פנימה לשטח הר הבית. נציין כי הליך תיאום מקדים עם המשטרה כמקובל- היה מונע כל עיכוב בכניסת השגריר להר הבית, וצר לנו על פרסומים כוזבים ביחס למקרה זה".

מלך ירדן מאיים: "יש לנו קווים אדומים"

מלך ירדן, עבדאללה השני התייחס לפני כשלושה שובעות בריאיון ל-CNN לממשלה החדשה ואמר כי יש לו "קווים אדומים" במידה אם היא תפגע במעמדם של המקומות הקדושים בירושלים. "אם יש אנשים שרוצים לפתוח בעימות אתנו, אנחנו מוכנים. אני תמיד אוהב להאמין בזה, בואו נסתכל על חצי הכוס המלאה, אבל יש לנו קווים אדומים, אז נטפל בזה", אמר המלך עבדאללה.