שר החוץ האמריקאי: "לא נשפוט את הממשלה לפי זהותם של אישים ספציפיים"

מזכיר המדינה האמריקני התייחס לראשונה להרכבה של הממשלה המיועדת בראשות נתניהו ואמר כי ממשל ביידן ישפוט אותה רק על פי מדיניותה: "אנחנו מכבדים את בחירת העם הישראלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/22 19:50 י בכסלו התשפג

שר החוץ האמריקאי: "לא נשפוט את הממשלה לפי זהותם של אישים ספציפיים"
אנתוני בלינקן, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן התייחס היום (א')  בנאומו בפני שדולת השמאל הפרו-ישראלית ג'יי-סטריט להרכבה של הממשלה המיועדת בראשות יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו עם מפלגות הימין. בנאומו, אמר בלינקן כי ממשל ביידן ישפוט את הממשלה "לפי מדיניותה, ולא לפי זהותם של אישים ספציפיים".

נדבר בכנות וכבוד עם החברים הישראלים שלנו כמו שותפים 

עוד הוסיף ואמר כי ממשל ביידן מכבד את תוצאות הבחירות. "ישראל ערכה בחירות לאחרונה וממשלה חדשה תהיה בימים הקרובים. אנחנו מכבדים את בחירת העם הישראלי ומברכים על מחויבותו של נתניהו להקים ממשלה, שלדבריו תעבוד עבור כל תושבי ישראל ללא יוצא מהכלל. כמו שהנשיא ביידן אמר לנתניהו - אנחנו מצפים מהממשלה החדשה לעבוד איתנו כדי לקדם את הערכים המשותפים שלנו. נמשיך לתמוך בערכים דמוקרטיים כולל זכויות להט"ב וצדק שוויוני עבור כל אזרחי ישראל. נדבר בכנות וכבוד עם החברים הישראלים שלנו כמו ששותפים צריכים לעשות", אמר המזכיר.

פגישת נתניהו ובלינקן

פגישת נתניהו ובלינקן צילום: חיים צח / לע"מ

בסיום דבריו, ציין בלינקן כי ארצות הברית מכירה בירושלים כבירת ישראל. "ארצות הברית מכירה בירושלים כבירת ישראל - היא חשובה לשני העמים וצריכה להיות עיר לכל תושביה, כל מה שמרחיק אותנו מפתרון שתי המדינות מסכן את ביטחונה וזהותה של ישראל בטווח הארוך. כעת פתרון שתי מדינות נראה כמו חזון מרוחק - אבל אנחנו מחויבים לשמר את החזון הזה", אמר שר החוץ האמריקאי.