"ארה"ב מובילה למלחמה": שר החוץ המיועד של נתניהו במתקפה חריפה

מועמד נתניהו למשרד החוץ תוקף את ממשל ביידן ואת ההתנהלות של הממשל בארצות הברית מול איראן. "אני חושב שזה משדר חולשה נוראית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/22 21:15 כג בחשון התשפג

"ארה"ב מובילה למלחמה": שר החוץ המיועד של נתניהו במתקפה חריפה
צילום: Miriam Alster/FLASH90

התבטאויות רון דרמר על הממשל האמריקאי: מקורבו ואיש סודו של נתניהו רון דרמר, אותו הוא אף מייעד להיות שר החוץ, תוקף בפודקאסט את הממשל האמריקאי ואת המשא ומתן שלהם עם איראן. בחדשות 12 פורסמו ההקלטות בהן אמר דרמר: "אמריקה מפגינה חולשה מול האיראנים", ואף הוסיף: "טיפת כבוד עצמי, אתם המעצמה הכי גדולה בעולם וכוח עתיק מנסה להרוג אנשים על אדמתכם, ואתם יושבים ונושאים ונותנים איתם?"

המדיניות של ממשל ביידן היא להכיל איראן גרעינית ולא למנוע איראן גרעינית

השיחה נערכה לפני כשלושה חודשים. כדרמר, לא משאיר מקום לספק בנוגע לדעתו על ממשל ביידן ויחסיו עם הממשל האירני. הוא מאשים את ארצות הברית לא רק במניעת המלחמה במזרח התיכון אלא גם ביצירתה בשל התנהלותם. "המדיניות של ממשל ביידן דומה למדיניות של ממשל אובמה - להכיל איראן גרעינית ולא למנוע איראן גרעינית", אמר. הוסיף: "ברגע שמבינים זאת, הסירוב שלהם לעזוב את שולחן המו"מ הגיוני".

"כשאתם לא עושים כלום בתגובה לפרובוקציות האלה, אני חושב שזה משדר חולשה נוראית", המשיך דרמר בדבריו. "אנשים לא מסתכלים ברצינות על מה העסקה הזו עושה. הם לא מבינים איך אמריקה מקרינה כזאת חולשה כשאיראן עושה פעולות כאלה וארה"ב יושבת איתם וכמעט מתחננת לעסקה, איזה מסר זה שולח לכל האזור", הוסיף.

ביידן

ביידן, משדר חולשה צילום: shutterstock

ההסכם שהם מנסים להשיג סולל את הדרך למלחמה

דרמר, שכאמור, עשוי להתמנות בקרוב לשר החוץ ממשיך: "הם לא רק טועים טקטית אלא הם טועים גם באופן מהותי ואסטרטגי, כי ההסכם שהם מנסים להשיג סולל את הדרך למלחמה", הבהיר דרמר. "זה לא רק הדרך לאיראן גרעינית, זה מציב את האזור כולו על מסלול למלחמה. זה אולי לא נראה כך בהתחלה, כי ההסכם יכול לגרום לאנשים פתאום לכאורה לנשום לרווחה ולהגיד שניצלנו מהקרחון, אבל כל מה שההסכם עושה זה להתקרב לקרחון אחר, כולם יודעים את זה: הסעודים יודעים את זה, ישראל יודעת את זה, הטורקים, המצרים".