המסר המפתיע של בנט: "מקווה לבקר בטהרן"

רק לפני מספר ימים סיים נפתלי בנט את תפקידיו במערכת הפוליטית ונראה כי הוא מתמקד עכשיו בדברים אחרים. בפוסט בפרסית הוא פונה לעם האיראני ומביע תקווה להגיע לאיראן

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/22 20:31 כג בחשון התשפג

המסר המפתיע של בנט: "מקווה לבקר בטהרן"
בנט לפני נחיתת ביידן, צילום: Sraya Diamant/Flash90

בנט ממשיך הלאה: רק השבוע עם השבעת הכנסת החדשה, סיים ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט את תפקידיו הרשמיים בפוליטיקה הישראלית. כבר לאחר שסיים את תפקידו כראש ממשלה החל בנט לסגת מהתעסקות בעניינים פוליטיים ומידי פעם בתבטא באופן כללי ובעיקר דיבר על נושאים בלב הקונצנזוס.

תומך במאבק של העם האיראני

נראה כי עכשיו בנט ממשיך באותו קו והיום (ה') אף פרסם מסר לעם האיראני והביע תמיכה במאבק הקשה שמתנהל באיראן בימים אלו בין המפגינים הרבים למשטר. בפוסט שכתבת בשפה הפרסית בטוויטר כותב בנט: "אנשים הגדולים של איראן, אתם תביסו את הדיקטטורה. החופש יגבר על הפחד. האומץ שלכם מעורר השראה, עם ישראל איתכם". לסיום כותב בנט מסר מעט חריג ואופטימי: "אני מקווה לבקר בטהרן" הוא כותב, דבר שמן הסתם לא יקרה בשנים הקרובות.

מפגינים באיראן

מפגינים באיראן צילום: shutterstock

בנט מתבטא בנוגע להסכמים הקואליציונים

נפתלי בנט אמנם התפטר, אך בצל תוצאות הבחירות, אך הוא עדיין מעודכן בנעשה במשא ומתן הקואליציוני. בנט כתב כי המבחן הגדול של הממשלה הוא המספרים של החרדים העובדים: "התכנית להזניק את קיצבאות תלמידי ישיבות ואברכים היא שגיאה כלכלית ומוסרית קשה שתפגע בצעירים חרדים, ביחס הציבור לתורה, ובעתיד מדינת ישראל. זאת, מכיון שהקיצבאות המוגדלות יעודדו עוד צעירים שלא לצאת לעבוד או ללמוד מקצוע, מכיון שנוח יותר להישאר בישיבה", כתב ראש הממשלה לשעבר.

בסופו של דבר הם ייפלטו בגיל מאוחר, ללא יכולת להתפרנס בעבודה איכותית,  וכך יביא להגברת העוני והתלות שלהם בתשלומי המסים של שאר האוכלוסיה בישראל. לאורך זמן זה לא יחזיק מעמד. כולם יודעים זאת, אך לצערי ראשי מפלגות כיום חוששים להתבטא מחשש לזעם המפלגות החרדיות