ליגה אחרת: עוד מדינה תפתח שגרירות בישראל

היחסים מתחממים: שר החוץ של סינגפור הודיע היום לשר החוץ יאיר לפיד כי מדינתו תפתח שגרירות בישראל | לפיד ברך: "הדבר מהווה עדות נוספת ליחסים הטובים והמיוחדים בין המדינות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/22 17:04 יח באדר ב'

ליגה אחרת: עוד מדינה תפתח שגרירות בישראל
לפיד עם מקבילו הסינגפורי, צילום: מירי שמעונוביץ

היום (ב') נערכה פגישה בין שר החוץ יאיר לפיד לעמיתו הסינגפורי, ד"ר ויויאן בלאקרישנאן. שר החוץ של סינגפור הודיע לשר החוץ לפיד, כי בכוונת סינגפור לפתוח שגרירות בישראל לראשונה מאז כוננו היחסים בשנת 1965.

שר החוץ יאיר לפיד אמר עם פרסום ההחלטה: "מברך את החלטת ממשלת סינגפור לפתוח שגרירות בישראל לראשונה מאז כוננו היחסים. הדבר מהווה עדות נוספת ליחסים הטובים והמיוחדים בין ישראל לסינגפור".

מוקדם יותר היום, שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן חתמה על הסכם שיתוף פעולה בתחום הבינה המלאכותית עם שר החוץ של סינגפור. את ההסכם הובילו אנשי משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. סינגפור היא מדינה מובילה ופורצת דרך בתחום ההייטק והבינה המלאכותית.

ההסכם נחתם ברקע המירוץ הכלל עולמי להובלה בתחום הבינה המלאכותית, במטרה לחזק את ישראל בתחום אסטרטגי זה שהפך לפלטפורמה ותשתית לכלכלות העולם. ההסכם הוא כחלק מקידום התכנית הלאומית לבינה מלאכותית שיצאה לדרך השנה לצד תחילת כתיבת רגולציה לתחום על ידי משרד החדשנות.