אסון מירון | הממשלה תאשר היום הקמת ועדת חקירה

למעלה מ-50 יום אחרי האסון האזרחי הנורא, הממשלה תתכנס היום וצפויה לאשר הקמת ועדת חקירה ללילה הקשה על ההר בו איבדו את חייהם 45 בני אדם.

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/21 07:30 י בתמוז התשפא

אסון מירון | הממשלה תאשר היום הקמת ועדת חקירה
האסון במירון. הממשלה החדשה חוקרת., צילום: David Cohen/Flash90

לפני חודש וחצי מדינת ישראל נכנסה לאבל בעקבות האסון האזרחי הגדול ביותר בתולדותיה. ליל ההילולה המסורתי במירון הפך לאירוע רב נפגעים עם עשרות הרוגים ופצועים. הביקורת הציבורית לא אחרה לבוא ומשפחות ההרוגים דרשו כי תיפתח ועדת חקירה שתברר מי האשם בכשלים שהביאו למותם של יקיריהם.  

ממשלת המעבר בראשות נתניהו וגנץ לא הקימה ועדת חקירה, בין היתר בשל התנגדותם של חלק מחברי הכנסת החרדים לאופי ההצעה. היום (א') שבוע לאחר השבעת הממשלה החדשה, הנושא עולה להחלטת ממשלה. בממשלה תתכנס היום וצפויה לאשר פה אחד הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון. 

עם השבעתה של הממשלה החדשה שר הביטחון בני גנץ העביר למזכירות הממשלה את הצעת ההחלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון במירון, ההצעה שתובא היום לאישור שרי הממשלה, זהה להצעה שהניח על שולחן הממשלה הקודמת. ההצעה הקודמת עלתה לדיון אך התנגדותם של חברי הכנסת החרדים לאופי ההצעה הורידה את וועדת החקירה מסדר היום.

מפורום משפחות הרוגי מירון נמסר: "כפי שדרשנו מהרגע הראשון, אנו מקוים כי ועדת החקירה לאסון מירון תוקם באופן מיידי. זה לא עניין של פוליטיקה, אנו מצפים מכל הקשת הפוליטית לתמוך בהקמת וועדת החקירה ובאופן שבו הציבור החרדי ירגיש שהחקירה נעשית ברגישות ובנחישות".

כזכור, בחודש שעבר הוחלט בביטוח הלאומי על גובה הפיצויים למשפחות ההרוגים, על פי המתווה לפי שהוצג בוועדת הכספים כל משפחה תפוצה בכ-100 אלף שקל, ומשפחה בה נספו שניים תפוצה בכ-130 אלף שקל לכל נפטר.