סופית: בוטל ביקורו של נתניהו באיחוד האמירויות

לאחר שבתחילה דיווחו בלשכת ראש הממשלה כי מצבה הבריאותי של שרה נתניהו הוא המעכב את הנסיעה, כעת נמסר כי הסיבה לביטול היא משבר מדיני עם ירדן, כתוצאה מסירוב ביקור הנסיך הירדני במסגד אל-אקצא

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 11/03/21 13:43 כז באדר התשפא

סופית: בוטל ביקורו של נתניהו באיחוד האמירויות
ראש הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נסיעתו המתוכננת של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיחוד האמירויות היום (ה') בוטלה. הסיבה לביטול הביקור, שתוכננה בו פגישה ראשונה עם יורש העצר האימרתי, מחמד בן זאיד, היא ככל הנראה אי אישור נתיב הטיסה על ידי ממלכת ירדן - כך על פי גורם מדיני המעורה בתקרית. סירובם של הירדנים נראה כתגובה לביטול ביקורו של יורש העצר הירדני, הנסיך חוסיין, במסגד אל-אקצא שבהר הבית אתמול, ביטול שנבע מחילוקי דעות בנושא סידורי האבטחה והביטחון של משלחתו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "בשל קשיים בתיאום טיסתו במרחב האווירי של ירדן הביקור נדחה". בלשכה הוסיפו כי "הקשיים הללו נבעו ככל הנראה מביטול ביקורו של יורש העצר הירדני בהר הבית עקב מחלוקות". מנגד ירדן הודיעה כי היא מאפשרת את טיסת נתניהו בשמי המדינה, אך מכיוון שההודעה התקבלה באיחור, ביקור ראש הממשלה במפרץ יתקיים במועד אחר.

מוקדם יותר היום נשמעו חששות מלשכת ראש הממשלה בנוגע לאפשרות ביטול הנסיעה, אולם לא בגלל הירדנים, כי אם עקב אשפוזה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, בבית החולים הדסה עין כרם אמש. נתניהו ליווה את רעייתו באשפוזה ובלשכתו דנו על האפשרות לביטול הנסיעה כתוצאה מהמצב הבריאותי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן