לאחר השיחה עם ביידן: נתניהו יכנס ישיבה בעניין מדיניות ארה"ב כלפי איראן

ראש הממשלה החליט לכנס דיון מיוחד שיעסוק בשינוי עמדת ארה"ב כלפי ההסכם עם איראן, בעקבות שיחתו אמש עם הנשיא ביידן. הדיון יהיה בהשתתפות שרים ובכירי מערכת הביטחון ומשרד החוץ

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 18/02/21 08:23 ו באדר התשפא

לאחר השיחה עם ביידן: נתניהו יכנס ישיבה בעניין מדיניות ארה"ב כלפי איראן
צילום: shutterstock

אמש (ד') שוחחו לראשונה ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב הנכנס ג'ו ביידן, כמעט חודש מאז נכנס ביידן לתפקיד. רמיזות שונות כי העיכוב בשיחה מכוון נענו בשלילה ודוברת הבית הלבן הקפידה להבהיר כי השיחה תתקיים בקרוב. אמש אכן קרה הדבר, ושני המנהיגים שוחחו.

בעקבות השיחה עם הנשיא, ראש הממשלה יכנס הערב ישיבה בעניין שינוי עמדת ארה"ב כלפי ההסכם עם איראן. הדיון יתקיים בפורמט שיחת ועידה (vc), וישתתפו בו שרים בכירים, כמו גם בכירי מערכת הביטחון ובכירי משרד החוץ.

שגריר ישראל בארצות הברית באו"ם, איש הליכוד גלעד ארדן, התייחס הבוקר לשיחה ולדיון המתוכנן, ואמר בראיון הבוקר לרשת ב' כי "ייתכן שיהיו בינינו לבין הממשל האמריקאי מחלוקות בסוגיית הגרעין האיראני". 

ארדן התראיין הבוקר גם לגל"צ והוסיף: "היועצים לביטחון לאומי של ישראל וארה"ב מקיימים התייעצויות בשאלת איראן. ישראל תמיד תעדיף פיתרון דיפלומטי - במידה והוא אמיתי ויכול לבלום אותם. היום יש התפכחות אצל מדינות רבות ויש ניסיון להגיע לשיתוף פעולה.

נזכיר כי כבר עם כניסתו של ביידן לתפקיד נשיא ארה"ב ה-46, הובהר כי מדיניות הממשל החדש בנוגע להסכם הגרעין תשתנה והשאיפה היא לחזור להסכם עם איראן, לאחר ביטולו של טראמפ, הנשיא היוצא. 

בהודעה מטעם ראש הממשלה על השיחה עם ביידן, נמסר כי הברית עם הידידה הגדולה ביותר עודנה חזקה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. השיחה הייתה ידידותית וחמה ביותר ונמשכה כשעה. שני המנהיגים ציינו את הקשר האישי רב השנים ביניהם ואמרו שיפעלו יחד להמשך חיזוק הברית האיתנה בין ישראל לארה"ב".

בנוסף, נמסר כי האיום האיראני עלה גם הוא בשיחה: "הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו דנו בהמשך קידום הסכמי השלום, באיום האיראני ובאתגרי האזור וסיכמו על המשך הידברות ביניהם. כמו כן, הנשיא בירך את ראש המשלה על מנהיגותו במאבק בקורונה והשניים החליפו דעות על דרכי ההתמודדות עם המגפה".

 (השבעת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן