גנץ קורא לפלשתינים לחזור למו"מ: "זה אינטרס שלכם"

שר הביטחון פנה להנהגה הפלשתינית, באמצעות עמוד פייסבוק שמפעילה היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, וקרא לה לחזור לשולחן המשא ומתן: "נסייע לכם בנושא החיסונים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/12/20 10:45 יח בכסלו התשפא

גנץ קורא לפלשתינים לחזור למו"מ: "זה אינטרס שלכם"
שר הביטחון גנץ, צילום: David Cohen/Flash90

שר הביטחון, בני גנץ, קורא לפלשתינים לחזור למשא ומתן ישיר עם ישראל, ולהגביר את התיאום בנושא הקורונה. גנץ פנה היום (ו') באמצעות עמוד הפייסבוק 'אלמונסק', המופעל על ידי היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, לפלשתינים, ואמר כי "המזרח התיכון משתנה, זה אינטרס שלכם לחזור למשא ומתן".

גנץ הוסיף כי ישראל תסייע לפלשתינים בנושא המאבק בקורונה: "נסייע לכם בנושא החיסונים - נגביר את האכיפה על אי כניסת אזרחים ישראלים לשטחי איי ובי בתיאום עם הרשות הפלסטינית ונתחיל בדיקות מדגמיות במעברים".

בהמשך התייחס שר הביטחון לשיתופי פעולה נוספים עם ישראל, אך התנה אותם במאבק של הרשות הפלשתינית בחמאס, ובהחזרת הנעדרים לישראל: "נקדם פרויקטים גדולים ברצועת עזה- הוצאת פועלים, אזורי תעשייה משותפים ופרויקטים בנושא אנרגיה, מים וחקלאות - בתנאי שיוחזרו השבויים והנעדרים ותופסק התעצמות חמאס". אמר גנץ.

גנץ מיעט עד כה לעסוק בנושא הפלשתיני בפומבי, ואף השמיע עמדות הפוכות. בחודש יוני אמר שר הביטחון בתדרוך לכתבים כי "אם הפלשתינים לנצח יגידו 'לא' על הכול - ניאלץ להתקדם בלעדיהם. אם הפלסטינים חושבים שהם ימשיכו עם ה'דיפ שיט' שלהם, אז הם טועים". לפני כחודש אמר בנאום בכנסת כי "ההנהגה הפלסטינית לא השכילה להבין שהגיעה העת לאפסן את התירוצים, לחזור לשולחן המשא ומתן ולעבוד יחד על מציאת פתרון".

עם זאת, נראה שלקראת הבחירות המתקרבות מעוניין גנץ לחזור לנושאים הנמצאים בשיח של המרכז-שמאל, ולנסות לגרוף קולות בקרב תומכי ההסכם עם הפלשתינים, ולכן מגיעה הפנייה מהבוקר.