ביידן: אסור לאפשר לאיראן נשק גרעיני

"יהיה משא ומתן קשה עם איראן", אמר הנשיא הנבחר לרשת CNN. בנושא הקורונה אמר ביידן כי ביקש מהמומחה למחלות זיהומיות שמינה טראמפ להמשיך בתפקידו, והצהיר כי הוא וסגניתו יתחסנו מול המצלמות

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/20 07:53 יח בכסלו התשפא

ביידן: אסור לאפשר לאיראן נשק גרעיני
ביידן, צילום: shutterstock

"השורה התחתונה היא שאנחנו לא יכולים לאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני". כך אמר הלילה (ו') נשיא ארה"ב הנבחר, ג'ו ביידן, בראיון לרשת CNN, בהתייחסות ראשונה (ועקיפה) לחיסול ראש תכנית הגרעין האיראנית, מוחסן פחריזאדה, בשבוע שעבר.

ביידן אמר בנושא כי "השורה התחתונה היא שאנחנו לא יכולים לאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני". ובהתייחס לאפשרות של חידוש המשא ומתן עם איראן הוסיף: "זה יהיה משא ומתן קשה, אני לא משלה את עצמי בעניין הזה. כל הדברים האלה, אני חושב, יהיו קשים מאוד. אבל אני יודע דבר אחד - אנחנו לא יכולים לעשות זאת לבד. בגלל זה אנחנו צריכים להיות חלק מקבוצה גדולה יותר, שלא מתמודדת רק עם איראן - אלא גם עם רוסיה, עם סין ומגוון שלם".


(חלק מהראיון של ביידן והאריס)

הוא האשים את ממשל טראמפ שאפשר לאיראנים להתקרב לפצצה הגרעינית: "הם מתקרבים לזה יותר ויותר. יש בעיות רציניות גם בנושא הטילים".

בהמשך הראיון, שעסק בעיקרו בהתמודדות עם מגפת הקורונה, אמר ביידן כי ביקש מהמומחה למחלות זיהומיות של הבית הלבן, אנתוני פאוצ'י, וביקש ממנו להמשיך בתפקיד. פאוצ'י אמנם מונה בידי טראמפ, אך הנשיא תקף אותו שוב ושוב סביב עמדותיו בנושא הקורונה, ובין השניים שורר נתק מתמשך.

ביידן הצהיר כי כאשר יתקבל האישור לחיסון לקורונה, יתחסן מול המצלמות, כדי להוכיח לעם האמריקאי שהחיסון בטוח. לדבריו, "כשפאוצ'י יגיד שהחיסון נגד קורונה בטוח - אתחסן בשמחה, פומבית",וכך הצהירה גם סגניתו המיועדת, קמלה האריס. ביידן הוסיף כי "אנשים איבדו אמון ביכולתו של החיסון לעבוד, ישנה השפעה למעשים של נשיא וסגנית נשיא".

עוד אמר ביידן כי במאה הימים הראשונים לתפקידו יבקש מהציבור לעטות מסכה: "רק 100 ימים, לא לנצח. 100 יום". הוא הוסיף כי "עטיית המסכות והחיסונים יפחיתו את התחלואה משמעותית. אני חושב שנראה צמצום משמעותי בעקבות כך".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן