חיסול ראש תכנית הגרעין האיראנית: הועלתה הכוננות בשגרירויות ישראל

חיסול מוחסן פחריזאדה ואיומים איראניים לנקמה, הובילו לכך שהועלתה רמת הכוננות בשגריריות ובקהילות היהודיות. דיפלומטים ישראלים ברחבי העולם נדרשו לזהירות יתרה בזמן הקרוב

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/11/20 18:12 יב בכסלו התשפא

חיסול ראש תכנית הגרעין האיראנית: הועלתה הכוננות בשגרירויות ישראל
המדען שחוסל, צילום: צילום מסך

מדינת ישראל העלתה היום (ש') את רמת הכוננות בשגרירויות ובנציגויות הישראליות ברחבי העולם, בעקבות התגובות לחיסולו של ראש תכנית הגרעין האיראנית, פרופוסור מוחסן פחריזאדה, "אבי הפצצה האיראנית". דיפלומטים ישראלים ברחבי העולם עודכנו על הגברת הכוננות ונדרשו לנהוג בזהירות מרובה.  באיראן איימו בנקמה על חיסולו ובסוריה כינו את החיסול כ"אקט של טרור" והזהירו כי הדבר עלול להגביר את המתיחות באזור.באיחוד האירופי גינו והגדירו את החיסול כ"מעשה נפשע".

במהלך השבת, כלי התקשורת באיראן פרסמו פרטים חדשים על חיסול המדען, שלפי "ניו יורק טיימס" היה "היעד מספר 1 של המוסד" וכי ישראל היא שעומדת מאחורי החיסול. לטענת האיראנים, פחריזאדה חוסל ביריות בעת שנסע במכונית משוריינת בעיר אבסארד שממזרח לטהרן.

זירת החיסול

זירת החיסולצילום: צילום מסך

 

בהודעה הגינוי הרשמית של האיחוד האירופי, נכתב כי "פקיד ממשל איראני וכמה אזרחים נהרגו בסדרת פיגועים אלימים. זהו מעשה נפשע והוא נוגד את עקרון הכבוד לזכויות האדם שהאיחוד האירופי מייצג". האיחוד השתתף בצער משפחתו של המדען שחוסל: "הנציג העליון מביע את תנחומיו לבני המשפחה של האנשים שנהרגו, תוך איחולי החלמה מהירה לכל אדם שנפגע. בתקופות לא ודאיות אלה, חשוב מתמיד כי כל הצדדים יישארו רגועים וימנעו הסלמה שאינה לטובת אף אחד".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן