נתניהו יבקר במצרים, ייפגש עם הנשיא א-סיסי

ראש הממשלה צפוי לצאת לקהיר בשבועות הקרובים ולהיפגש עם נשיא מצרים א-סיסי, ולדון בפרויקטים כלכליים ובנושאים משותפים נוספים. בהמשך תצא למצרים גם משלחת כלכלית מישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/20 08:04 יד בכסלו התשפא

נתניהו יבקר במצרים, ייפגש עם הנשיא א-סיסי
נשיא מצרים א-סיסי עם נתניהו. ארכיון, צילום: לע"מ. אבי אוחיון

לאחר הסכמי השלום של ישראל עם איחוד האמירויות ועם בחריין, בישראל פועלים לחיזוק הקשרים עם מדינה ערבית נוספת, עמה כבר יש לנו הסכם שלום שנחשב לקר במיוחד. על פי דיווח הבוקר (ב') ב'מעריב', ראש הממשלה נתניהו צפוי לצאת כבר בשבועות הקרובים לקהיר בירת מצרים, ולהיפגש שם עם נשיא המדינה עבד אל-פתאח א-סיסי.

בעקבות החיסול: חשש מפגיעה בישראלים באיחוד האמירויות

על פי הדיווח, גורמים מדיניים בשתי המדינות מכינים בימים אלו את ביקורו של נתניהו בקהיר. הוא צפוי להיפגש כאמור עם א-סיסי, ולדון עמו בנושאים משותפים, בעיקר כלכליים. בהמשך מתוכנן מפגש בין משלחות כלכליות מישראל וממצרים, שידונו בפרויקטים כלכליים משותפים ובקידום היחסים העסקיים בין המדינות.

נתניהו נפגש עם א-סיסי בחודש מאי 2018, בפגישה לא רשמית שהתקיימה בחשאי. שנה קודם לכן נפגשו השניים בניו יורק ונשאו הצהרה משותפת, אז הוצב ברקע דגל מצרים בלבד, ללא דגל ישראל. בשנת 2016 אמור היה להתקיים ביקור של נתניהו בקהיר, אך הוא בוטל על רקע דבריו של השר יובל שטייניץ, שטען כי מצרים הציפה מנהרות של חמאס, והסערה שהתעוררה בעקבות הדברים. 

למעשה, הפעם האחרונה בה ביקר ראש ממשלה ישראלי במצרים בגלוי הייתה בשנת 2010, בעת שלטונו של חוסני מובארק, אז נפגש איתו ראש הממשלה נתניהו, זמן קצר לפני ששלטונו הופל בידי המהפכנים במדינה במהומות 'האביב הערבי'.