הקבינט אישר העברת מיליארדים לרשות

כ-2.5 מיליארד ש"ח יועברו לרשות הפלשתינית, במסגרת כספי המיסים שישראל גובה עבורה. השרים אישרו את קיזוז משכורות המחבלים מתוך הסכום הכולל, קיזוז שיסתכם בכ-60 מיליון ש"ח בשנה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/11/20 07:25 יד בכסלו התשפא

הקבינט אישר העברת מיליארדים לרשות
אסירים פלסטינים, צילום: פלאש 90. Hassan Jedi

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני אישרו אמש (א') את העברתם של כ-2.5 מיליארד ש"ח לרשות הפלשתינית, במסגרת כספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות, ובהמשך לחידוש התיאום הביטחוני בין צה"ל והרשות, שהחל לאחר בחירתו של ג'ו ביידן לנשיאות ארה"ב.

על פי החוק, מן הסכום הכולל יקוזזו כספי המשכורות שהרשות הפלשתינית מעבירה למשפחות מחבלים שפגעו או שניסו לפגוע ביהודים, סכום שמסתכם בכ-60 מיליון שקלים בשנה. זו הפעם השנייה ברציפות שבישראל מקזזים את מכספי המיסים את משכורות המחבלים, מאז עבר החוק בכנסת בחודש יולי 2018.

כזכור, בחודש יולי האחרון הודיעה הרשות כי היא מפסיקה לכבד את ההסכמים הרשמיים עם ישראל, בשל מה שכינה יו"ר הרשות אבו מאזן "המשך התעקשות הכיבוש להתכחש להסכמים". העילה הרשמית הייתה הריסת בתים שנבנו באופן לא חוקי באזור הכפר צור באהר במזרח ירושלים, אך היחסים התדרדרו עוד מוקדם יותר, בשל הצהרות הממשלה על החלת הריבונות ביהודה ושומרון, שכידוע טרם מומשו.

על אף הכרזת הרשות, התיאום הביטחוני בפועל נמשך בחלקו, ולאחר בחירתו של ג'ו ביידן לנשיאות ארה"ב הודיעו הפלשתינים כי כמחווה לממשל החדש בוושינגטון יחדשו את כיבוד ההסכמים ואת התיאום הביטחוני עם צה"ל.