ריבלין ונתניהו שוחחו עם ג'ו ביידן ובירכו אותו על בחירתו

נשיא המדינה שוחח עם הנשיא הנבחר בארה"ב, ובירך אותו: "לנשיא בארצות הברית אין חבר גדול יותר מנשיא במדינת ישראל". בהמשך שוחח גם ראש הממשלה נתניהו עם ביידן: "

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/11/20 18:57 א בכסלו התשפא

ריבלין ונתניהו שוחחו עם ג'ו ביידן ובירכו אותו על בחירתו
הנשיא ריבלין עם ביידן, ארכיון, צילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין, שוחח היום (ג'), עם הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, ובירך אותו עם היבחרו.

נתניהו על ביידן: "למה אני צריך להגיד מי נבחר בארה"ב? כולם רואים מה קורה"

"לארה"ב אין בת ברית חזקה יותר ממדינת ישראל, אין חזקה מהחברות בין העם האמריקני והעם בישראל, ולנשיא בארצות הברית אין חבר גדול יותר מנשיא במדינת ישראל כפי שהוכחנו לאורך השנים", אמר הנשיא לביידן.

"כחבר וותיק של מדינת ישראל אתה יודע שחברותנו נעוצה בערכים הניצבים מעל לפוליטיקה המפלגתית ואין לנו ספק, שתחת הנהגתך ארה"ב מחויבת לביטחונה ולשגשוגה של ישראל," הוסיף ריבלין.


(ריבלין מברך את ביידן אחרי ההודעה על בחירתו)

עוד ציין הנשיא כי הוא מצפה לעבוד עם הנשיא הנבחר לבניית גשרים נוספים ותקווה לאזור כפי שהביאו הסכמי אברהם שנחתמו לאחרונה. "שמחתי לקבל את פניך בירושלים כסגן הנשיא, ואשמח לקבל את פנייך פה בירושלים כשתגיע לבקר כנשיא", אמר הנשיא וביקש מביידן להעביר את איחוליו גם לסגנית הנבחרת, קמלה האריס.

גם נתניהו התקשר לביידן: "שיחה חמה"

זמן קצר לאחר השיחה של ריבלין עם הנשיא הנבחר, הודיעה לשכת נתניהו כי ראש הממשלה שוחח גם הוא "שיחה חמה", עם ג'ו ביידן. עוד נמסר כי בשיחה "חזר ביידן על מחוייבותו העמוקה למדינת ישראל ולביטחונה". 

ראש הממשלה נתניהו אמר שהקשר המיוחד בין ישראל לארה"ב הוא נדבך יסוד בביטחונה של ישראל ובמדיניותה. השניים סיכמו להיפגש בזמן הקרוב כדי לדון בנושאים הרבים שעומדים על הפרק וחזרו והדגישו את הצורך להמשיך לחזק את הברית האיתנה בין ארה"ב לישראל.

נתניהו נמנע עד כה מלהתייחס ישירות לבחירתו של ביידן, ובציוץ בטוויטר בירך אותו, אך לא ציין את בחירתו לנשיא. ההערכה היא כי נתניהו מעוניין לשמר את היחסים עם הנשיא הנוכחי טראמפ, שטרם הכיר רשמית בהפסדו בבחירות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן