קרעי על ביידן: "עברנו את פרעה - נעבור גם את זה"

חבר הכנסת מהליכוד אומר כי ישראל תדע להסתדר עם ג'ו ביידן, אם ייבחר: " נדע לשתף פעולה עם הממשל. נתניהו ומדינת ישראל שיתפו פעולה גם עם הממשל הדמוקרטי בארה"ב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/20 07:57 י בחשון התשפא

קרעי על ביידן: "עברנו את פרעה - נעבור גם את זה"
ח"כ שלמה קרעי, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מה יעשו בישראל אם ג'ו ביידן ייבחר לנשיא ארה"ב? חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) אומר הבוקר (ד') כי הממשלה תעבוד גם עם ממשל ביידן, כפי שעשתה בעבר. לדברי קרעי, "נדע להסתדר, עברנו את פרעה נעבור גם את זה".

עימות טראמפ-ביידן: המיקרופונים הושתקו

בראיון ל'כאן חדשות' אמר קרעי: "אם ביידן ינצח אנחנו נדע לשתף פעולה עם הממשל. נתניהו ומדינת ישראל שיתפו פעולה גם עם הממשל הדמוקרטי בארה"ב, נדע להסתדר גם עם זה. עברנו את פרעה נעבור גם את זה".


(ח"כ שלמה קרעי בראיון לכיפה)

בהמשך התייחס קרעי לדברים והסביר כי ניתנה להם פרשנות לא נכונה. לדבריו, "הפרשנות המוטעית שנותנים ל"עברנו את פרעה נעבור גם את זה" היא שה"זה" הוא אירוע בעייתי במיוחד שדומה לפרעה...
אז זהו שלא. והבהרתי את זה גם בראיון. בדיוק להיפך. זו הדגשה שה"זה" הוא אירוע כל כך פעוט, שאם עברנו את פרעה נעבור גם את זה.

בערך כמו הפגישה של מאיר אריאל עם נינה, בני ושוש...
"יצאנו לשתות למחוץ את הראש,
על הדלפק פגשנו את נינה בני ושוש,
אהלן - על הכיפק, אבל המשכנו לחרוש,
דלפק שני שוב נינה בני ושוש,
דלפק שלישי בשלוש, את מי יכולנו לפגוש וכך זה חוזר
אבל עברנו את פרעה, נעבור גם את זה..."

קרעי התייחס בהמשך הראיון לאפשרות של הטלת מיסים חדשים, ואמר כי "אנחנו בעיצומו של המשבר ולא צפויות העלאות מסים בשנת 2021. הממשלה הזאת קמה כדי להתמודד עם משבר הקורונה ואחר כך יוצאים למשאל עם בקלפי".

פחות משבוע לבחירות בארה"ב, שיתקיימו ביום שלישי הקרוב, ולמעלה משבעים מיליון בני אדם כבר הצביעו ברחבי המדינה, בהצבעה המוקדמת שנערכת באמצעות הדואר. מדובר בלמעלה ממחצית ממספר המצביעים הכולל בבחירות הקודמות, בשנת 2016. על פי הסקרים האחרונים, ביידן מוביל בפער ניכר בסקרים, ורוב המומחים מעריכים כי לטראמפ יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי לסגור את הפער בימים שנותרו.

בעצרת בחירות הלילה במישיגן טען טראמפ בפני תומכיו כי הסקרים משקרים, וכי הוא בדרך לנצח: "יהיה לנו גל אדום של אנשים שייצאו ויצביעו", אמר, בהתייחס לצבע המזוהה עם המפלגה הרפובליקנית. לדברי הנשיא, "שבעה ימים מעכשיו אנחנו הולכים לנצח במדינה הנהדרת של מישיגן, ואנחנו הולכים לזכות בעוד ארבע שנים בבית הלבן".