נתניהו: "מעוניין במשא ומתן לשלום על בסיס תכנית טראמפ"

ראש הממשלה בהצהרה משותפת ע היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב רוברט אובריאן ועם היועץ הבכיר לנשיא ארה"ב, והתייחס להסכם עם האמירויות: "לא רחוק היום בוא נשאל איך יכולנו לבחור בדרך אחרת. זה פותח את הדלת לנורמליזציה עם מדינות נוספות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/20 14:33 י באלול התשפ

נתניהו: "מעוניין במשא ומתן לשלום על בסיס תכנית טראמפ"
נתניהו וקושנר במסיבת העיתונאים, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

הבוקר (א') נחתה המשלחת האמריקאית בישראל, בראשות היועץ הבכיר לנשיא ארה״ב ג׳ארד קושנר. המשלחת כוללת גם את רוברט אובריאן, היועץ לביטחון לאומי של ארה''ב, יחד נפגשו השניים עם ראש הממשלה, והתייחסו בהצהרה משותפת להסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות.

נתניהו אמר בהצהרה: "היה לי הכבוד לארח את כולם בירושלים. מחר תהיו על הטיסה הישראלית המסחרית הראשונה לאיחוד האמירויות לרגל הסכם הנורמליזציה", לדבריו, "זהו צעד גדול למדינה היהודית - מסחר, תיירות, השקעות ועוד". נתניהו הוסיף כי "לא רחוק היום בוא נשאל איך יכולנו לבחור בדרך אחרת. זה פותח את הדלת לנורמליזציה עם מדינות נוספות".

נתניהו התייחס לקשרים עם מדינות נוספות: "הדבר פותח פתח לא רק עם הפלסטינים - אלא עם מדינות ערביות נוספות. מדינת ישראל נמצאת בסכנה, בזמן שמדינות רבות במזרח התיכון לא מוכנות להכיר בה, הפלסטינים רצו לתבוע את הבריטים על הצהרת בלפור". ראש הממשלה התייחס ל'תכנית המאה' של טראמפ ואמר כי "אני מביע את רצוני למשא ומתן לשלום על בסיס תוכניתו של טראמפ. בסופו של דבר הפלסטינים יבינו שעליהם לשתף פעולה ולא להטיל וטו על כל צעד".

"לפני שלוש שנים הייתה הטיסה הראשונה להודו מעל סעודיה. לפני שנתיים ביקרתי בסודן. והיו עוד מהלכים חשאיים רבים שאני קידמתי. אני מאמין שמאמץ השלום הוא חזק והוא של אלה המוכנים להתמודד נגד האלימות". הוסיף נתניהו והזכיר כי "הסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות לא היה קורה בלי התמיכה העצומה מידידינו בארצות הברית".

"אנו עומדים מול המשטר החשוך בטהרן, הם פוגעים בתהליך השלום ואסור לנו לתת לזה לקרות", הוסיף נתניהו בנושא האיראני, "אני מודה לארה"ב שחיסלה את הארכי-טרוריסט קאסם סולימאני. אני תומך בעמדה האמריקאית בנושא וקורא לכל המדינות לעמוד מאחורי ארה"ב במאבק נגד איראן", והוסיף כי, "אני רוצה להודות לכולכם, ובמיוחד לנשיא טראמפ".

מאוחר יותר ייפגשו שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי עם ג'ראד קושנר ואובריאן, והשליח למשא ומתן בינלאומי, אבי ברקוביץ', והשליח המיוחד בנושא איראן, בריאן הוק, לצד יתר חברי המשלחת האמריקאית המבקרת בישראל. מחר לאחר כל המפגשים תטוס המשלחת האמריקאית יחד עם משלחת ישראלית לאבו דאבי להיפגש עם נציגי איחוד האמירויות.

ראש הממשלה נתניהו הודיע  כי היועץ לביטחון לאומי וראש המל''ל מאיר בן שבת, ייצא בראש משלחת ישראלית מקצועית לאבו דאבי, בירת איחוד האמירויות לשם קידום הנורמליזציה בין המדינות. הבוקר הוחלט על שינויים בהרכב המשלחת ולא ישלחו נציגי משרד הביטחון בפגישה הקרובה.  ההחלטה נבעה מכך שהוחלט כי במפגישה הראשונה בין המדינות לא יעסקו בנושאים ביטחוניים אלא בנושאים אזרחיים בלבד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן