מתקפל? נשיא איראן: "מוכנים לשוב לשיחות עם ארה"ב"

חסן רוחאני אמר בנאום כי ארצו מוכנה לשוב למשא ומתן "אם ארצות הברית תסיר את הסנקציות ותתנצל". בתחילת השבוע החריף נשיא ארה"ב את הסנקציות על איראן, הסובלת ממשבר כלכלי חמור בעקבות כך

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/19 13:40 יט בניסן התשעט

מתקפל? נשיא איראן: "מוכנים לשוב לשיחות עם ארה"ב"
חסן רוחאני, צילום: shutterstock

הסנקציות מתחילות להשפיע? נשיא איראן, חסאן רוחאני, אומר הבוקר (ד') בנאום בטהרן, כי ארצו מוכנה לשוב למשא ומתן עם ארצות הברית, סביב נושא החימוש הגרעיני שלה: "איראן מוכנה לשוב למשא ומתן", אמר רוחאני, אך הציב תנאי לחידוש השיחות -  "אם ארצות הברית תסיר את הסנקציות ותביע התנצלות בפנינו". הוא הוסיף כי "עלינו קודם כל לקבל חרטה אמריקאית, ועד אז אין לנו דרך אחרת מאשר התנגדות".

רוחאני אמר עוד כי "המשא ומתן יכול להפוך לאפשרי על ידי הסרת הלחצים ומתן כבוד הדדי", והוסיף מסר: "יש הסבורים שאמריקה מוכנה לשיחות ואיראן דוחה את הצעותיה, אך זה לא המקרה". כזכור, בתחילת השבוע הודיע נשיא ארה"ב טראמפ על החרפת הסנקציות על איראן, על ידי הטלת סנקציות גם על מדינות שיסחרו איתה בנפט.

דונאלד טראמפ

דונאלד טראמפ. יישב לדבר עם האיראנים?צילום: shutterstock

עוד פנה הנשיא האיראני בנאומו אל שכנותיה של איראן, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות, המתנגדות החריפות ביותר של ארצו במזרח התיכון, וטען כי הן חייבות את קיומן לאיראן: "אתם מגיבים למעשינו הטובים במעשים רעים? כנראה שכחתם שאתם חייבים את קיומכם לאיראן, בעקבות ההחלטה ההחכמה למנוע את שאיפותיו של סדאם חוסיין". רוחאני כיוון בדבריו למלחמת איראן-עיראק, שהתקיימה בשנות ה-80 של המאה ה-20.

עם זאת, המנהיג העליון של הדיקטטורה האיסלאמית, עלי חמנאי, כתב היום בחשבון הטוויטר שלו, כי איראן תגיב לסנקציות עליה: "הניסיון של אמריקה להחרים את מכירות הנפט באיראן לא מתקדם לשום מקום", אמר. "אנחנו יכולים לייצא את הנפט שלנו, כפי שאנחנו צריכים ורוצים. הם יידעו שהעוינות הזו לא תישאר ללא תגובה. העם האיראני לא ישתוק".