הישראלי שקיבל אישור מחמאס לבקר את השבויים בעזה: "לא בא לנהל משא ומתן"

שבוע לאחר שארגון "חמאס" פרסם הודעה וסרטון אודות מצבו הרפואי של אחד הישראלים שמחוזקים בידם, פעיל חברתי מישראל הודיע שביקקש וקיבל אישור מארגון הטרור לבקר את השבויים | מטרת הביקור: "להזיז את השטיח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/22 12:11 ה בתמוז התשפב

הישראלי שקיבל אישור מחמאס לבקר את השבויים בעזה: "לא בא לנהל משא ומתן"
מרשק (משמאל), צילום: CC BY-SA 3.0

בשבוע שעבר ארגון הטרור חמאס פרסם סרטון בו רואים את הישאם א-סייד, אזרח ישראל המוחזק בשבי הארגון מאז 2015, כשהוא שוכב ומחובר לחמצן. פרסום הסרטון היה ההתפתחות הראשונה מזה שנים בקשר לישראלי השבוי, וכן העיד על רצונו של החמאס לחזור לשולחן המשא ומתן עם ישראל.

שר הביטחון בני גנץ התבטא נגד פרסום הסרטון  והגיב עליו "נסיונות הסחטנות ותרגילי התודעה לא ישפיעו" בישראל רואים בסרטון ניסיון לגרום לה להסכים לעסקה חלקית. בהמשך השבוע נודע שהפעיל החברתי יואל מרשק הגיש בקשה  לבקר את השבויים וקיבל אישור מארגון הטרור להכנס לרצועה לשם ביקור הומניטרי.

יואל מרשק - הישראלי שיבקר רצועת עזה 

בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב' הבוקר (ב') - יואל מרשק, פעיל חברתי ואיש התנועה הקיבוצית, סיפר כי לפני שנה וחצי ביקש מחמאס דרך פעילים מקומיים, להיכנס לרצועה ולבקר את השבויים: "אני ביקשתי לבוא לבקר, ביקור הומניטרי, את השבויים ואת הנעדרים". עוד הוסיף מרשק ואמר כי  לפני ארבעה חודשים הארגון נעתר בחיוב לבקשתו והסכים לביקור בן שלושה ימים.

האזינו לראיון המלא:

לא בא לנהל משא ומתן

מרשק אמר בראיון שאינו יודע עדיין מה בדיוק יקרה במהלך הביקור, "לא אמרו לי מה יהיה סדר יומי, את מי אני אראה ואת מי אני לא אראה. אני נסמך על כך שהם יודעים מה אני מבקש". הפעיל החברתי הבהיר שאינו בא כנציג רשמי של המדינה ולא בא לנהל משא ומתן, ושמטרת הביקור היא "להזיז את השטיח ותו לא". הוא הוסיף שברצונו להשיג מידע אודות השבויים ובפרט שני החיילים אורון שאול והדר גולדין.

עוד לא ידוע אם ומתי הביקור יתקיים, ומרשק עוד לא קיבל אישור מטעם מדינת ישראל לקיימו. לפי דברי מרשק מערכת הביטחון בודקת את העניין. מרשק מצידו נשאר אופטימי "אף אחד אמר לי "לא" עדיין. בתקופה של הממשלה הקודמת אני ואחיו של אברה מנגיסטו, אילן, נפגשנו עם דרעי, הוא אמר 'יואל אם תגיע הזמנה אני אתמוך'". 

לא המפגש הראשון עם החמאס

מרשק ידוע מפעילותיו השונות ביניהם קידום הנגשת מערת המכפלה וההתיישבות היהודית בחברון. זו אינה הפעם הראשונה שמרשק יוזם פעילות לא שגרתיות בקשר לעזה ולחמאס: ב-2009, לאחר מבצע עופרת יצוקה, הפעיל אירח ילדים של לוחמי החמאס שנהרגו במבצע לסיור בן שבוע בארץ "כדי שיראו מדינה שלא רק לוחמת אלא גם שידעת לקבל ולארח".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן