בעקבות הפיגוע: סרי לנקה אוסרת על נשים לכסות את פניהן

לאחר הפיגוע הרצחני, במדינה המזרחית החליטו שנשים לא יוכלו לעטות לבוש שמכסה את כל הפנים ומקשה על זיהוי, כמו בורקה. במכתב למחוקקים, התריע קצין משטרה כי מחבלים מתכוונים לבצע היום פיגועי התאבדות בחמישה מוקדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/04/19 13:59 כד בניסן התשעט

בעקבות הפיגוע: סרי לנקה אוסרת על נשים לכסות את פניהן
סרי לנקה אוסרת על נשים לכסות את פניהן, צילום: shutterstock

הרשויות בסרי לנקה אסרו היום (ב') לעטות כל לבוש המכסה את כל הפנים ומקשה על זיהוי, כגון בורקה. האיסור נכנס לתוקפו על רקע התרעה של גורמי ביטחון במדינה המזרחית מפני פיגועים שיצאו היום לפועל ושתוכננו על ידי האחראים למתקפת הטרור בכנסיות ובבתי מלון בשבוע שעבר על ידי ארגוני ג'יהאד מוסלמיים. לפי הגורמים, המחבלים המתאבדים צפויים ללבוש מדי צבא להשתמש ברכבים מסחריים.

"קיימת אפשרות לגל התקפות נוספת", כתב מפקד של אחת מיחידות המשטרה במכתב למחוקקים שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס. לפי המכתב, המחבלים היו מעוניינים לבצע את הפיגועים בחמישה מוקדים במדינה אתמול או היום. אתמול לא אירעו פיגועים, אולם כוננות כוחות הביטחון ברחבי המדינה הוגברה.

לפי גורמי ממשל במדינה ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס, מפקד המשטרה, פוג'יט ג'יאסונדרה, "אולץ לעזוב את תפקידו". הוא מצטרף לשר ההגנה, המסירי פרננדו, שהודיע בשבוע שעבר על התפטרותו בעקבות מתקפת הטרור. לדבריו, הוא עזב את התפקיד משום שהוא אחראי למוסדות שעמד בראשם, אף שלא היו כשלים באופן שבו פעל.

כעשרת אלפים שוטרים נשלחו לרחבי המדינה בחיפוש אחר חשודים נוספים במעורבות בסדרת הפיגועים בשבוע שעבר, בה נהרגו 253 בני אדם. השוטרים מנסים לאתר פעילים של ג'מאעת אל תווחיד אלווטניה - ארגון איסלאמי מקומי שהואשם באחריות לפיגועים.

אמש דיווח עד ראייה כי שוטרים פשטו על מפקדת הארגון האיסלאמי, שנמצאת בעיר קטנקודי שבמזרח האי, ועצרו אדם שנכח במקום. הממשלה בסרי לנקה הוציאה שלשום את הארגון באופן רשמי אל מחוץ לחוק. במדינה מאמינים כי מייסד הארגון, זהראן האשים, תכנן את מתקפת הטרור והיה אחד מתשעת המחבלים המתאבדים שהוציאו אותה לפועל. ארגוןהמדינה האיסלאמית (דאעש) נטל בשבוע שעבר אחריות על הפיגועים, ופרסם סרטון ובו נראים כביכול המחבלים נשבעים אמונים לארגון.

יותר ממאה בני אדם, בהם אזרחי סוריה ומצרים, עוכבו לתשאול בחשד למעורבות בפיגועים. בליל שישי נהרגו לפחות 15 בני אדם בחילופי אש בין חמושים מוסלמים לכוחות הביטחון במזרח המדינה. בהם שלושה גברים ושישה ילדים. בתגובה, הודיע אתמול דאעש כי שלושה מאנשיו פוצצו עצמם בעימותים עם המשטרה.