מדוע 'מקור ראשון' סרב לפרסם מודעה של הקהילה הגאה?

בוגרי הציונות הדתית מהקהילה הגאה ביקשו לפרסם מודעה בעיתון 'מקור ראשון' כמחאה על מכתב הרבנים. 'מקור ראשון': פרסמנו בעבר מודעות מטעם הלהט"בים. התנינו זאת בקבלת מסמך שיפוי על נזקים שייגרמו לנו כתוצאה מהפרסום כפי שמקובל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/18 10:44 כא באב התשעח

מדוע 'מקור ראשון' סרב לפרסם מודעה של הקהילה הגאה?
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

כפי שפורסם באתר חברת "החדשות",  העיתון 'מקור ראשון' סרב לפרסם מודעה של בוגרי הציונות הדתית מהקהילה הגאה מבלי שיחתמו על כתב שיפוי ולפיו הם מחויבים לפצות את העיתון "על כל נזק שייגרם עקב הפרסום, ובפרט על עזיבת מנויים שהמודעה "תפגע ברגשותיהם".

על פי ההודעה שנשלחה לאחראית על המודעה, על כל מנוי שהיה עוזב את העיתון, האחראים היו צריכים לשלם 960 שקלים ומע"מ. בשל התנאים הללו וחוסר ההוגנות לטענתם, מחברי המודעה ויתרו על הפרסום בעיתון והחליטו להגיש תביעה נגדו בגין אפליה.

על המודעה כאמור היו חתומים עשרות בוגרי הציונות הדתית והם הביעו בה מחאה על מכתב הרבנים שיצא נגד חברי הקהילה הלהט"בית. בין היתר נכתב במודעה: "אנו, שגדלנו על ערכי ואהבת לרעך כמוך וחביב אדם שנברא בצלם כואבים היום את הזלזול, ההדרה והתוקפנות חסרת האחריות מצד רבים מרבני הנהגת הציבור הדתי, נגדנו ונגד אחינו ואחיותינו".

פאנל הנשים

"ביקשנו שיחתמו על מסמך מקובל" | מתוך ועידת מקור ראשוןצילום: צילום מסך

החתומים על המודעה אמרו: "חפצים להעמיק ולהרחיב את הדיאלוג והשיח בינינו לבין העולם שבו גדלנו והתחנכנו, ומושיטים מפה יד מזמינה לכל מי שתורתו "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום".

ממקור ראשון נמסר בתגובה: "מקור ראשון כבר פרסם בעבר מודעות מטעם ארגוני להט"בים. הוא לא הביע התנגדות לפרסום גם במקרה הזה, אך בעצה אחת עם יועציו המשפטיים התנה זאת בקבלת מסמך שיפוי על נזקים אפשריים שייגרמו לו כתוצאה מהפרסום, כמקובל בעת פרסום מודעות בעלות תוכן העשוי לפגוע ברגשות חלק מהקוראים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן