מדגם בחיפה: לראשונה מאז 2003 - מהפך

ב'רדיו חיפה' פרסמו מדגם שבישר כי עינת קליש-רותם היא הזוכה הגדולה במערכת הבחירות בעיר האדומה, לאחר שגברה על ראש העיר המכהן ב-15 השנים האחרונות יונה יהב. יו"ר המחנה הציוני: "ניצחון ענק". הרב הקונסרבטיבי שנעצר נכנס למועצת העיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/18 22:29 כא בחשון התשעט

מדגם בחיפה: לראשונה מאז 2003 - מהפך
יכולה לחייך? קליש-רותם מצביעה, צילום: פלאש 90. מאיר ועקנין

תוצאות האמת עדיין לפנינו, אך ממדגם שפורסם הערב (שלישי) ב'רדיו חיפה' עלה כי לראשונה מזה 15 שנה הושג מהפך בעיר הצפונית.

לפי תוצאות המדגם קיבלה עינת קליש-רותם 57.8% מקולות המצביעים, בעוד ראש העיר המכהן מאז שנת 2003, יונה יהב, זכה ב-35.8% בלבד.

לפני מספר כשבועיים נפסלה מועמדותה של קליש-רותם (48) בטענה שמפלגת העבודה הגישה שתי רשימות שונות למועצת העיר בראשותה. עם זאת, ערעורה התקבל בסופו של דבר והיא חזרה למירוץ, וככל הנראה כל הדרך לכס ראשת העיר. המועמדת היחסית אלמונית זכתה לתמיכה רחבה שנעה ממפגת מרץ ועד ליהדות התורה. עם זאת, בסניף הבית היהודי המקומי קראו שלא להצביע לה.

ילך הביתה לאחר 15 שנה? יונה יהב

ילך הביתה לאחר 15 שנה? יונה יהבצילום: פלאש 90. מאיר ועקנין

במידה ותוצאות האמת אכן יעידו על מהפך, יסיים ראש העיר הנוכחי, יהב (74) את כהונתו השלישית ויתכן כי יפרוש מהחיים הפוליטיים, אותם החל בשנת 1996 כחבר כנסת מטעם העבודה ובהמשך כראש עיר מטעם קדימה.

מטעמה של עינת קליש נמסר כי "תוצאות המדגם מעודדות, עם זאת יש להתאזר בסבלנות להמתין לתוצאות האמת. מצפה לנו לילה ארוך שרק בסיומו נדע להגיד לאיזה כיוון תצעד חיפה".

יו"ר המחנה הציוני ומפלגת העבודה, אבי גבאי לא חיכה לתוצאות האמת ואמר: "ניצחון ענק בחיפה. עינת, הוכחת שעם עבודה קשה ועם הרבה נחישות, מנצחים גם את הסקרים. ראשת העיר שלנו - המון הצלחה לך ולכל תושבי חיפה!".

דמות מעניינת שהצליחה ככל הנראה להיכנס למועצת העיר זה הרב דובי חיון, הרב הקונסרביטבי שנעצר לפני מספר חודשים בטענה שחיתן זוגות ללא היתר מהרבנות הראשית. בחשבון הטוויטר של העיתונאי יאיר קראוס צוטט חיון, שהצטרף למפלגת מרצ, כאומר: "מודה לרבנות ולמשטרה שהכניסו אותי למועצת העיר".