המלחמה בחופות הפרטיות: רב קונסרבטיבי נחקר במשטרה

הרב דובי חיון טען כי שוטרים זימנו אותו לחקירה ב 5:30 בבוקר על שערך חופות שלא באמצעות הרבנות הראשית. בתי הדין הרבניים: "מדובר באדם שהשיא מעוכבי חיתון דבר שהוא פלילי". משטרת ישראל: "הוא לא התייצב לזימון קודם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/07/18 09:16 ז באב התשעח

המלחמה בחופות הפרטיות: רב קונסרבטיבי נחקר במשטרה
חתונה, צילום: shutterstock

על רקע השקת מיזמי הנישואין הפרטיים מצד כמה ארגונים, טען הבוקר (חמישי) רב קהילה קונסרבטיבית מחיפה כי שוטרים הגיעו לביתו בשעה 5:30 ועיכבו אותו לחקירה בחשד שערך חופות שלא כחוק.

הרב דובי חיון, בוגר מכון שכטר, עומד בראש 'קהילת מוריה' בחיפה המשתייכת לקהילה הקונסרבטיבית או בשמה הרשמי תנועה המסורתית.

"איראן כבר כאן!!!", כתב הבוקר חיון בפייסבוק, "מתחיל את הבוקר בדפיקות בדלת בשעה 05:30 ושני שוטרים מזמנים אותי לחקירה. מתברר שבית הדין הרבני האורתודוכסי בחיפה הגיש תלונה נגדי על כך שאני עורך חופות".

בעמוד הבית של 'קהילת מוריה' נכתב כי הוא נולד למשפחה דתית ובהמשך צוטט הרב, "ומכאן החל המסע שלי אל הרבנות המסורתית. מסע מעגלי ומעניין העובר תחנות רבות, בין חילוניות ואורתודוכסיה (כולל הסמכה כרב בשתי קבוצות/זרמים אלו) וסופו בדרך האמצע או כפי שאני מגדיר כבן ישראל חי בדרך הזהב".

הרב חיון מובל לחקירה

הרב חיון מובל לחקירהצילום: באדיבות המצולם

מאוחר יותר התייחס הרב חיון למקרה ואמר כי "זה לא נעים להיגרר מהמיטה לחקירה בעוון קיום חופות כדת משה וישראל. אני לא עבריין, לא רוצח, לא פושע. נדהמתי. קשה לי לחשוב על מעשה יהודי פחות בערב ט' באב. המשטרה נגררה להיות כלי שרת בידי בית הדין הרבני האורתודוקסי. יום עצוב לדמוקרטיה בישראל".

מנכ"ל התנועה המסורתית בישראל, ד"ר יזהר הס, ציין כי "זו שערורייה שמלמדת על שיכרון הכוח של בית הדין הרבני. מצד שני, נעים לדעת שהרבנות הראשית מכירה פתאום בחופות הקונסרבטיביות. אנו עומדים מאחורי הרב דב חיון ומחזקים את ידו. קשה שלא לתמוה על עיתוי המעצר".

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר כי "מדובר באדם שהשיא מעוכבי חיתון דבר שהוא פלילי ואסור על פי חוק. בנוסף התחמק מלהסדיר את הרישומים כפי שדורש החוק".

במשטרת ישראל הגיבו ואמרו כי "מחובתה של משטרת ישראל לחקור כל עבירה שבוצעה בניגוד לחוק, ובפרט לאור החלטה מחייבת של מוסד שיפוטי מוסמך בישראל. גם במקרה זה פתחה המשטרה בחקירה לאור החלטה של בית הדין הרבני בחיפה לפיה בית הדין מורה למשטרת ישראל לחקור את הרב לאחר שעבר על חוק העונשין ופקודת הנישואין והגירושין בישראל.

עוד נאמר בהודעת המשטרה כי "בהתאם להחלטה שיפוטית זו, מוקדם יותר השבוע זימנה אותו המשטרה לחקירה אך בחר שלא להתייצב במועד הנקוב. לאור זאת, נאלצה המשטרה לעכבו לחקירה הבוקר בסיומה שוחרר. יודגש כי משטרת ישראל הינה רשות מבצעת הפועלת רק בהתאם להוראות החוק (הרשות המחוקקת) ולהחלטות שיפוטיות (הרשות השופטת). מכאן ראוי שכל טענה ביחס לנושא תופנה לגורמים המחליטים ולא לאלו שמחוייבים עפ״י חוק לאכוף את אותן החלטות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן