המחלוקת שמעכבת את שילוב צה"ל באכיפת הסגר: האם החיילים יישאו נשק?

משרד המשפטים מעכב את שילוב החיילים באכיפת הסגר. במשרד דורשים החלטת ממשלה שתגדיר את הסמכויות. אחת המחלוקות היא האם החיילים שייקחו חלק באכיפה יהיו חמושים בנט: "700 חיילים לא חמושים יסייעו למשטרה". היועמ"ש: "החלטת הממשלה תובא עוד הלילה לדיון ולאישור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/20 19:00 ד בניסן התשפ

המחלוקת שמעכבת את שילוב צה"ל באכיפת הסגר: האם החיילים יישאו נשק?
גם צה"ל מצטרף למאבק בשטח, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נגיף הקורונה: משרד המשפטים מעכב את שילוב החיילים באכיפת הסגר, במשרד דורשים החלטת ממשלה שתגדיר את הסמכויות. אחת המחלוקות היא האם החיילים שייקחו חלק באכיפה יהיו חמושים. כך פרסם רועי שרון. לאחר הפרסום יצאה הודעת הבהרה מטעם היועץ המשפטי לממשלה: "סוגיית ההסתייעות של המשטרה בחיילים, לשם אכיפת מגבלות התנועה, נידונה בישיבה שהתקיימה בראשות רה"מ ביום שישי. היועץ המשפטי לממשלה אישר את הדבר, בכפוף לעיגון מתווה הפעולה בהחלטת ממשלה לנוכח השימוש החריג בחיילי צה״ל". 

האם החיילים יסתובבו ברחובות כשהם נושאים נשק? הדיונים הסתיימו לפני זמן קצר והחלטה אמורה להתקבל עוד הלילה: "המשרד לביטחון פנים גיבש טיוטה של החלטת ממשלה במוצאי שבת ומאז התקיימו דיונים על פרטי המתווה, לרבות אופן ההסתייעות בחיילים, אישור נהלי פעולה של צה"ל והמשטרה, היבטים של דיווח, וכן הלאה. הדיונים התקיימו בהשתתפות נציגים בכירים של משטרת ישראל, המשרד לבט"פ, משרד הביטחון וצה"ל, ומשרד המשפטים. לפני זמן קצר הסתיימו הדיונים בין המשרדים וגובשה החלטת ממשלה, שתובא עוד הלילה לדיון ולאישור".

"חתמתי כרגע על הקצאת 700 חיילים לסיוע למשטרה באכיפה. אדגיש: החיילים לא ישאו נשק ולא יבצעו בעצמם שום אכיפה אלא רק ילוו את השוטרים. כך יכפילו פי שניים את פריסת המשטרה כך שבמקום ששני שוטרים ינועו בצמד, יהיה חייל/ת לצד שוטר. ההקצאה טעונה אישור ממשלה הערב", כך כתב שר הביטחון נפתלי בנט בחשבון הטוויטר שלו. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן