לא יוטלו סנקציות על גדוד נצח יהודה: ישראל נוקטת צעדים כדי להתמודד עם הבעיה

שלושת הגדודים שממשל ביידן מצא כי הפרו זכויות אדם של פלסטינים, ביניהם גדוד נצח יהודה, יוכלו להמשיך ולקבל סיוע צבאי מארצות הברית מכיוון שישראל נוקטת צעדים כדי להתמודד עם הבעיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/24 13:16 יח בניסן התשפד

לא יוטלו סנקציות על גדוד נצח יהודה: ישראל נוקטת צעדים כדי להתמודד עם הבעיה
חייל נצח יהודה. ארכיון, צילום: Mark Neyman/GPO

שלושת הגדודים שממשל ביידן מצא כי הפרו זכויות אדם של פלסטינים, ביניהם גדוד נצח יהודה, יוכלו להמשיך ולקבל סיוע צבאי מארה"ב מכיוון שישראל נקטת צעדים כדי להתמודד עם הבעיה, כך מדווחת היום (שישי) רשת ABC. לפי הדיווח, שר החוץ האמריקני בלינקן, כתב את הדברים במכתב ליו"ר בית הנבחרים האמריקני, מייק ג'ונסון.

נתניהו: "שיא האבסורד ושפל ערכי"; דובר צה"ל: "לוחמי הגדוד נמצאים בליבת העשייה המבצעית"

נזכיר כי כל הקשת הפוליטית הישראלית גינתה את הצעד שתכונן על ידי הממשל. נתניהו אמר: "אסור להטיל סנקציות על צבא ההגנה לישראל. ‏אני פועל בשבועות האחרונים נגד הטלת סנקציות על אזרחים ישראלים, כולל בשיחות שלי עם בכירי הממשל האמריקני. ‏בשעה שחיילינו נלחמים במפלצות הטרור, הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה"ל זה שיא האבסורד ושפל ערכי. ‏הממשלה בראשותי תפעל בכל האמצעים נגד מהלכים אלה".

גם בצה"ל כתבו: "לוחמי גדוד 'נצח יהודה' משתתפים כעת במלחמה ברצועת עזה, באומץ ובמקצועיות, תוך שמירה על ערכי ורוח צה"ל ועקרונות הדין הבינ"ל. לאורך השנים האחרונות, לוחמי הגדוד נמצאים בליבת העשייה המבצעית מסביב לשעון, כדי לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל, לצד היותו גדוד מוביל בשילוב חרדים לוחמים בצה"ל".