אחרי שעדכן את הקונגרס האמריקאי: נתניהו יבקר בסין

ברקע העודה שהזמנה מהבית הלבן לא נראית באופק, יטוס ראש הממשלה לביקור מדיני בסין. בשיחה עם חברי קונגרס, עדכן נתניהו על הנסיעה המתוכננת והבהיר: "ארה"ב תמיד תהיה בעלת הברית החיונית של ישראל" | עדכון נמסר גם לממשל האמריקאי

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/23 13:42 ח בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 27/06/23 16:28

אחרי שעדכן את הקונגרס האמריקאי: נתניהו יבקר בסין
נתניהו ומייסד עליבבא, ג'ק מה. יטוס לסין., צילום: Haim Zach/GPO

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ג') עם חברי קונגרס אמריקנים ועדכן אותם על כך שהוא הוזמן לביקור בסין. הביקור המיועד יהיה ביקורו הרביעי של ראש הממשלה נתניהו בסין, והממשל האמריקני עודכן על כך לפני חודש.

ראש הממשלה נתניהו הבהיר לחברי הקונגרס ששיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני בין ארה"ב וישראל נמצא בשיא של כל הזמנים, והדגיש שארה"ב תמיד תהיה בעלת הברית החיונית של ישראל, שאין לה תחליף.

נתניהו בביקור עבר בסין

נתניהו בביקור עבר בסין צילום: Haim Zach / GPO

מפרגן לשגריר ותוקף את הממשל 

בתחילת השבוע, התייחס שר החוץ אלי כהן ליחסים עם האמריקאים. השר הודיע כי השיחות עם האמריקאים בנוגע לוויזות לישראלים מתקדמות וכי פיילוט יתחיל כבר בחודש יולי הקרוב. "אנחנו מקיימים פגישות על כך באופן קבוע על מנת לעקוב אחרי ההתקדמות" אמר כהן והוסיף: "אנחנו משוכנעים שעד סוף ספטמבר נעמוד ביעדים". כהן הדגיש את מעורבותו של שגריר ארה"ב בישראל תום ניידס בתהליך.

למרות הפירגונים לשגריר, כהן מתח ביקורת על ההחלטה האמריקאית להפסיק שת"פ מדעי וטכנולוגי עם גורמים מעבר לקו הירוק ואמר: "אני מתנגד להחלטה וחושב שהיא שגויה. במקרים דומים בעבר ממשלת ישראל דאגה לתת שיפוי מלא לגורמים שנפגעים מההחלטות האלו".