הותר לפרסום: נתפס המחבל שביצע את הפיגוע בצומת תפוח

כוחות צה"ל, המשטרה והשב"כ עצרו את המחבל - מונתסר שלבי, בן 44, תושב תורמוסייעא, שאינו משויך לאף ארגון טרור, במקום מחבואו בכפר סילואד והועבר לחקירת שב"כ. אמש הלך לעולמו הפצוע אנוש מהפיגוע - יהודה גואטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/21 00:13 כד באייר התשפא

הותר לפרסום: נתפס המחבל שביצע את הפיגוע בצומת תפוח
פעילות כוחות צה"ל , צילום: דובר צה"ל

בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל אותר ונעצר המחבל אשר ביצע את פיגוע הירי בצומת תפוח בו נרצח יהודה גואטה ז"ל ונפצעו 2 אזרחים ישראלים נוספים.
המחבל הוא מונתצר שלבי, בן 44, תושב תורמוס עיא, ללא שיוך ארגוני. בעקבות מידע מודיעיני של שב"כ, פשטו הלילה לוחמי ימ"מ ושב"כ על מבנה בו הסתתר המבוקש בכפר סילואד. והוא הועבר לחקירת שב"כ. 

כאמור לאורך השבוע האחרון צה"ל והשב"כ החלו במצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע אליהם הצטרפו כוחות מיוחדים שיסייעו בתפיסת המחבלים, פחות מ-48 שעות אחרי הפיגוע הקשה בצומת תפוח, פעלו ביום ב' בלילה כוחות צה"ל במספר מוקדים, בהם גם הכפר עקרבא, בו נמצא הרכב שנחשד כרכבו של המחבל, ועצרו מספר פלשתינים בחשד שסייעו למחבל שביצע את הפיגוע. לפי הערכות, החשודים היו שותפים בבריחתו ולאחר מכן בהסתרתו של המחבל.

מוקדם יותר דווח כי יהודה גואטה, אשר נפצע אנושות בפיגוע נפטר היום מפצעיו בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, משפחתו מסרה כי "ברוך דיין האמת בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים על פטירתו של בנינו, אהובנו היקר  יהודה גואטה הי"ד, אשר נרצח בדמי ימיו על ידי בני עוולה".

יהודה גואטה הי"ד

יהודה גואטה הי"דצילום: באדיבות המשפחה

ראש הממשלה נתניהו בירך על לכידת המחבל מונתצר שלבי שביצע את הירי בצומת תפוח: "משבח את השב"כ, צה"ל והמשטרה על פעולה מהירה ונחושה שהביאה ללכידתו של המחבל הנתעב. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע באזרחינו"

ממשטרת ישראל נמסר כי כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות מול כל מי שביצע פיגוע טרור ועם אלו אשר סייעו לו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן