מנכ"ל עיריית קלנסואה נפצע באורח קשה מירי

עו"ד אשרף חט'יב בן ה-46, פונה לבית החולים בילינסון כשהוא מורדם ומונשם. המשטרה הודיעה שפתחה בחקירה, וכי הרקע נבדק כעת מול סביבתו הקרובה | שר הפנים דרעי: " חציית כל הקווים האדומים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/21 21:52 כב באדר התשפא

מנכ"ל עיריית קלנסואה נפצע באורח קשה מירי
משטרת ישראל. אילוסטרציה, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

האלימות בחברה הערבית: מנכ"ל עיריית קלנסואה, עו"ד אשרף חט'יב בן ה-46, נפצע הערב (ש') באורח קשה מירי, כאשר מכוניתו רוססה ביריות. הוא פונה לבית החולים בילינסון כשהוא מורדם ומונשם. הוא טופל בחדר הטראומה עם פגיעות קשות בגפיים, ובשעה זו מנותח. המשטרה הודיעה שפתחה בחקירה, וכי הרקע נבדק כעת מול סביבתו הקרובה.

פרמדיק מד"א, עבד קשקוש, שהגיע לזירה בקלנסוואה, סיפר: "הפצוע היה בהכרה מעורפלת וסבל מפציעות קשות מאוד. התחלנו מיד בטיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים, מתן נוזלים ותרופות והנשמה ופינינו אותו במצב קשה ולא יציב לבית החולים".

שר הפנים אריה דרעי שוחח עם ראש עיריית קלנסווה, עבד אלבאסט סלאמה, וגינה את העלייה במקרי האלימות בחברה הערבית: "מה שקרה הערב בקלנסווה הוא חציית כל הקווים האדומים", אמר דרעי. "זה חמור ביותר שמנסים לרצוח מנכ״ל עירייה, עובד ציבור בכיר. האלימות בחברה הערבית קשה מאד והלילה שברה שיאים".

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער הגיב לאירוע והאשים את הממשלה: "האירוע החמור הערב בקלנסווה מוכיח שוב שהממשלה איבדה לחלוטין את המשילות ואת החוק והסדר במדינה. חוסר מעש מאפשר לכנופיות חמושות אלימות להשתולל ולהשליט טרור ופחד על התושבים".

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, הגיב על הירי הערב: "פגיעה וניסיון התנקשות במשרתי ציבור היא אלימות מהסוג החמור ביותר, אני מגנה בתוקף את התקיפה החמורה שהתבצעה הערב". ביבס הוסיף כי בכוונתו לפעול כנגד האלימות בחברה הערבית: "אפנה עוד הערב לראש הממשלה ולמשרד הפנים, בדרישה לקדם את תוכנית ההגנה על נבחרי ועובדי הציבור שמשרתים את התושבים ונדרשים לבצע אכיפה. המלחמה באלימות בחברה הערבית צריכה להיכנס לפעולה מיידית".

בתוך כך, אירוע דקירה התרחש מוקדם יותר היום בדיר אל אסד: תושב היישוב, כבן 28, נדקר בפלג גופו העליון ונפצע באורח קשה. הוא מאושפז כעת בבית החולים בנהריה.