מספרי הקורונה: מספר המאומתים החדשים - הכי נמוך זה יותר מחודש

מגמת הירידה נמשכת: משרד הבריאות עדכן כי ביממה האחרונה אובחנו 887 חולים חדשים ומניין הנפטרים מהנגיף הקטלני עלה ל-1941 בני אדם

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/20 08:20 כג בתשרי התשפא

מספרי הקורונה: מספר המאומתים החדשים - הכי נמוך זה יותר מחודש
ארכיון, צילום: shutterstock

לפי נתוני משרד הבריאות, אובחנו אתמול (שבת) כחיוביים לנגיף רק 887 איש. במקביל, נמשכה הירידה בשיעור החיוביים והגיעה ל-7.3%, הנתון הנמוך ביותר מתחילת ספטמבר. לפי הנתונים המעודכנים, 1,563 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים. מצבם של 825 מהם מוגדר קשה. 214 מחוברים למכונות הנשמה.

בכל שבת מספר בדיקות הקורונה צונח משמעותית והפעם התקיימו רק 13,387 בדיקות. אבל אחוז החיוביים הנמוך מראה כי נמשכת המגמה שהחלה לפני מעט יותר משבוע - לאחר שבשיא מספר המאומתים הגיע ליותר מ-9,000 ושיעור החיוביים אף האמיר למעל 15%.

הממונה על הקורונה, פרופסור רוני גמזו התייחס אמש (שבת) למספר הנדבקים שמוסיף לרדת: "החורף הוא עוד חודש וחצי חודשיים. אנחנו רואים ירידה בתחלואה ואם אנחנו נמשיך בכיוון הזה - היא תרד למאות. אנחנו רואים ירידה בתחלואה ואם נמשיך בכיוון הזה היא תרד למאות ואנחנו נחצה את קו האלף. אני מקווה שבשבוע הקרוב נרד לפחות מאלפיים חולים ביום ונהיה מסודרים לקראת החורף. אנשים שומרים על ההנחיות ואני רואה ירידה בשיעור החיוביים". 

עוד התייחס גמזו למתן הסמכויות לרשויות המקומיות: "אחד הדברים החשובים הוא לגרום לממשלה להבין שרשויות מקומיות יכולות לנהל את הקורונה. הרשויות המקומיות זקוקות למשאבים ותקציבים כדי להילחם במשבר הקורונה". לסיום פנה גמזו לראשי העדה הדרוזית  והפציר בהם לעודד את בני העדה לגשת ולהיבדק.