גמזו: "אני מקווה שבשבוע הקרוב נרד לפחות מ-2,000 חולים ביום"

פרויקטור הקורונה נפגש עם בכירי העדה הדרוזית בישראל וטען כי ערב באופן משמעותי יותר את הרשויות המקומיות במאבק בנגיף. "אחד הדברים החשובים הוא לגרום לממשלה להבין שרשויות מקומיות יכולות לנהל את הקורונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/20 20:21 כב בתשרי התשפא

גמזו: "אני מקווה שבשבוע הקרוב נרד לפחות מ-2,000 חולים ביום"
פרופסור רוני גמזו, צילום: David Cohen/FLASH90

פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו ערך הבוקר (ש') סיור בכפר ג'וליס, יחד עם בכירי העדה הדרוזית בישראל והשיח' מואפק טריף. במהלך ביקורו דיבר גמזו על הכרח של הממשלה לצרף את הרשויות המקומיות כחלק מהמאבק בנגיף. לפי גמזו יש לספק לרשויות המקומיות משאבים ותקציבים כדי להילחם במשבר, וכן הענקת סמכויות לראשי הרשויות.

בתום הסיור ערך גמזו מסיבת עיתונאים בה התייחס למצב התחלואה בישראל לקראת סוף הסגר: "החורף הוא עוד חודש וחצי חודשיים. אנחנו רואים ירידה בתחלואה ואם אנחנו נמשיך בכיוון הזה - היא תרד למאות. אנחנו רואים ירידה בתחלואה ואם נמשיך בכיוון הזה היא תרד למאות ואנחנו נחצה את קו האלף. אני מקווה שבשבוע הקרוב נרד לפחות מאלפיים חולים ביום ונהיה מסודרים לקראת החורף. אנשים שומרים על ההנחיות ואני רואה ירידה בשיעור החיוביים". 

עוד התייחס גמזו למתן הסמכויות לרשויות המקומיות: "אחד הדברים החשובים הוא לגרום לממשלה להבין שרשויות מקומיות יכולות לנהל את הקורונה. הרשויות המקומיות זקוקות למשאבים ותקציבים כדי להילחם במשבר הקורונה". לסיום םנה גמזו לראשי העדה הדרוזית  והפציר בהם לעודד את בני העדה לגשת ולהיבדק.