"זורעים תוהו ובוהו" :המאבק בין כחול לבן לליכוד מחריף

בצל המגפה שהולכת ומחריפה, שתי מפלגות השלטון התקוטטו בטוויטר, לאחר שכחול לבן איימו למנות פרקליט מדינה ללא הסכמת הליכוד. כחול לבן תקיים ישיבת סיעה לאור הקריאות מתוך הסיעה לשקול את המשך דרכם בממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/20 17:30 טז בתשרי התשפא

"זורעים תוהו ובוהו" :המאבק בין כחול לבן לליכוד מחריף
נתניהו וגנץ במליאה, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ברקע הדרישה של כחול לבן למנות פרקליט מדינה במקום שיש ניצן שעזב לפני מספר חודשים ללא הסכמת הליכוד, בליכוד תוקפים את כחול לבן וטוענים כי הם מייצרים כאוס בשביל לקושש קולות. בכחול לבן לא נשארים חייבים ותקפו חזרה את הליכוד. בתוך כך, ‏כחול לבן תקיים ישיבת סיעה הערב (א'). על הפרק: הקריאות מתוך הסיעה לשקול את המשך דרכם בממשלה. 

"כחול לבן שוברים את ממשלת האחדות וזורעים תוהו ובוהו בזמן מצב חירום לאומי רק כדי לקושש קולות משמאל עבור מפלגתם שקורסת בסקרים", קבעו בליכוד והוסיפו: "אנחנו קוראים לכחול לבן להפסיק עם פוליטיקה קטנה ולחזור לאחריות לאומית כדי להציל את חייהם של אזרחי ישראל ולסייע במאבק בקורונה".

כחול לבן השיבו לליכוד והסבירו שדווקא הליכוד מונעים ממניעים פוליטיים בלבד: "‏תוהו ובוהו זורעים מי שלא מעבירים תקציב ל-2021 ממניעים לא ענייניים. כל עוד זה לא נעשה - הליכוד לא מעוניין בשום דבר מלבד הישרדות פוליטית ששוכחת את טובת האזרחים מאחור".

בזה לא נגמרה המריבה בין השותפים הקואליציוניים. הליכוד הגיבו פעם נוספת: "‏‎כחול לבן ממשיכים לדחוף לבחירות בניגוד לרצונם של רוב אזרחי ישראל ובזמן שראש הממשלה נתניהו עובד מסביב לשעון כדי להציל חיים ולהילחם בקורונה. אנו חוזרים וקוראים לכחול לבן לפעול באחדות לאומית ולעזור בסיוע כלכלי לאזרחי ישראל במקום לעסוק בפוליטיקה קטנה עבור מפלגתם שקורסת בסקרים".

ביש עתיד נזפו במפלגות השלטון על המריבה ברשתות החברתיות בעוד המגפה וההפגנות מתעצמות: "‏‎‎מספיק כבר שניכם. הבטחתם אחדות, תקציב ופיתרון לקורנה. אין את זה ואין את זה ואין את זה. נמאסתם".