לאחר העימות עם המפגינים: ועדת החוקה אישרה את הגבלת המחאות

ברוב של 9 תומכים לעומת שישה מתנגדים, ועדת החוקה אישרה את החוק המגביל הפגנות המתיר יציאה אליהן עד 1000 מטרים ממקום המגורים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/20 14:36 יא בתשרי התשפא

לאחר העימות עם המפגינים: ועדת החוקה אישרה את הגבלת המחאות
השבעת הכנסת תצומצם למינימום, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ועדת החוקה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב אשר, אישרה היום (ג') לקריאה שנייה ושלישית במליאה את החוק המסמיך את הממשלה להגביל הפגנות במהלך הסגר. בהמשך היום החוק צפוי לעלות במליאת הכנסת. אם יאושר החוק, הממשלה תוכל להכריז על מצב חירום מיוחד למשך שבוע ולהאריכו עד 21 ימים. כמו כן, במסגרת ההכרזה תתאפשר הגבלת הפגנות למרחק המותר ליציאה ממקום המגורים - 1,000 מטרים.

הממשלה נענתה לדרישת יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר, לפיה גם ב"מצב חירום מיוחד" שיוכרז בעת סגר לא ניתן יהיה למנוע לחלוטין תפילות, הפגנות או טקס דתי, אך ניתן יהיה לקבוע הגבלות על ההתקהלות בהם, לרבות הגבלה על מספר המשתתפים; כמו כן ב"מצב חירום מיוחד", ניתן יהיה להגביל את היציאה של אדם להפגנה עד למרחק המותר ליציאה ממקום המגורים, העומד בתקנות הנוכחיות על 1000 מטר

תשעה ח"כים תמכו בחוק: חברי הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) והח"כים טלי פלוסקוב, עמית הלוי, עוזי דיין (הליכוד), איתן גינזבורג, עינב קאבלה, מיכל וונש, תהלה פרידמן (כחול לבן), מיכאל מלכיאלי (ש"ס). לעומתם, שישה ח"כים התנגדו: יואב סגלוביץ', מאיר כהן (יש עתיד תל"ם), אוסאמה סעדי, וליד טאהא, (הרשימה המשותפת), אלי אבידר (ישראל ביתנו), ניצן הורוביץ (מרצ).

כזכור, הבוקר (ג') פרצו עימותים בין שוטרים שהוצבו מחוץ לכנסת ובין מפגינים שהגיעו למחות מחוץ למשכן. העימותים פרצו לאחר שהמפגינים ניסו לפרוץ את המחסומים וחלקם אף ניסה לטפס מעל גדרות משרד האוצר ולהיכנס למתחם. תנועת הדגלים השחורים מסרה בתגובה לעימותים כי "משטרת נתניהו ממשיכה באלימות חסרת הפשרות שלה נגד כל מי שאינו תומך משטר נתניהו".