הערעור נדחה: ניצב בדימוס ניסו שחם, ירצה 10 חודשי מאסר

בית המשפט המחוזי בתל אביב משאיר את העונש שהוטל על הניצב בדימוס, אך ביטל חלק מתשלומי הפיצויים שנדרש לשלם למתלוננות. לאחר שהשופטים הודיעו כי הערעור נדחה, פרקליטו של שחם הודיע כי יערערו לעליון

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/20 08:55 כב בתמוז התשפ

הערעור נדחה: ניצב בדימוס ניסו שחם, ירצה 10 חודשי מאסר
ניסו שחם, צילום: Miriam Alster/Flash90

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (ג') את ערעורו של ניצב בדימוס ניסו שחם, שהורשע בעבירות של מרמה, הפרת אמונים והטרדה מינית. השופטים שדחו את הערעור מרדכי לוי, גיליה רביד ומרים דיסקין החליטו להשאיר את מרבית העונש שנקבע לפני חמישה חודשים כפי שהוא הכוללים  עשרה חודשי מאסר בפועל וחמישה חודשי מאסר על תנאי. החלק היחידי ששונה מגזר הדין המקורי הוא ביטול תשלומי פיצויים לחלק מן השוטרות המתלוננות.

על פי השופט לוי: "שחם טען כי גזר הדין מחמיר עמו שלא כדין וחרג ממתחם העונש ההולם. מנגד, המדינה ביקשה לדחות את הערעור וטענה כי לא נפלו בגזר הדין שגגות כלשהן. לאחר בחינה מדוקדקת של טענות שחם הגענו למסקנה כי דין הערעור להידחות. בניגוד לנטען על ידו, אין בגזר הדין טעויות מהותיות אלא טעויות טכניות. העונש שהושת עליו אינו קל אך הוא הולם את התנהגותו הכוללת של המערער". בעקבות ההחלטה הודיע פרקליטו של שחם כי יערערו גם לעליון.

כזכור, ניסו שחם שפיקד על כוחות המשטרה באירועי כפר מימון לפני ההתנתקות, במהלכם התאספו עשרות אלפים מציבור מתנגדי התכנית, התבטא בחריפות נגד המתנחלים ובנוסף הנחה את פקודיו להכות אותם באלות. מפכ"ל משטרת ישראל דאז, משה קראדי, שפט אותו ושחם קיבל נזיפה חמורה בתיק האישי וקנס של שישה ימי עבודה שנוכו ממשכורתו.