מאות רבנים קוראים: להפיל הרפורמה בגיור

קרוב לאלף רבנים ישתתפו השבוע בכנס ענק נגד מתווה הגיור, שהציע השר לשעבר משה ניסים. האירוע ייערך ביוזמת ארגוני הזהות היהודית, שחברו יחדיו לשיתוף פעולה מיוחד עם הרבנות הראשית לישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/18 09:24 ג באב התשעח

מאות רבנים קוראים: להפיל הרפורמה בגיור
כנס של הרבנות הראשית, צילום: יעקב כהן. דוברות הרבנות הראשית

ביום רביעי הקרוב יגיעו קרוב לאלף רבנים, ובראשם הרבנים הראשים לישראל, לכנס נגד המלצות הרפורמה בגיור שהגיש לממשלה השר לשעבר משה ניסים. בכנס, שיתקיים בירושלים, ישתתפו רבנים מהמגזר הדתי-לאומי ומהמגזר החרדי, שיביעו את התנגדותם הנחרצת להמלצות, מחשש שהן עלולות לתת הכרה של המדינה לגיורי הרפורמים בחו"ל.

בין היתר ישתתפו בכנס רבה של ירושלים הרב שלמה עמאר, הרב ישראל מאיר לאו, הרב ראובן אלבז ממועצת חכמי התורה, הרב דב ליאור, הרב חיים שטיינר ועוד.

בכנס ידברו הרבנים על הסכנות הרבות שעולות לדבריהם מהדו"ח שהגיש ניסים, וכן על החשיבות בחיזוק מעמדה של הרבנות הראשית לישראל בתקופה בה ארגונים שונים מנסים באופן מכוון להחלישה.

ממארגני הכנס נמסר: "הכנס הזה מביא אמירה חדה וברורה, צריך לקבור את המלצות משה ניסים ולשכוח שהן הובאו בכלל בפני הממשלה. אנו מקווים שהאמירה הנחרצת של הכנס תביא לציבור הרחב את הדאגה של הרבנים ביחס לצביון היהודי של המדינה ותציב לפנינו את האחריות הגדולה לשמור על השלמות והיהדות של העם היהודי".

להורדת הקובץ