מאות רבנים לשקד: מנעי הקמת רחבה רפורמית בכותל

על רקע כינוס ועדת השרים לאישור תחילת העבודות לבניית רחבה רפורמית, דרשו הרבנים משרת המשפטים להתנגד למהלך. "אל תתני ידך לחילול שם שמים והפקרת שריד בית מקדשנו לאותם אלה שמבזים את קדושתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/18 09:40 יח בתמוז התשעח

מאות רבנים לשקד: מנעי הקמת רחבה רפורמית בכותל
שקד, צילום: דוברות בתי המשפט

מאות רבנים שלחו בסוף השבוע מכתב לשרת המשפטים איילת שקד, שבו קראו לה לשמור על קדושת הכותל המערבי ולמנוע הקמת רחבה רפורמית במקום. מכתבם של הרבנים מגיע על רקע הכינוס המתוכנן של ועדת השרים שאמורה לאשר את תחילת העבודות לבניית רחבה רפורמית בחלקו הדרומי של הכותל המערבי, ועל רקע התנגדותה של השרה מירי רגב למהלך

"נודע לנו כי ראש הממשלה מתכוון להביא להחלטת הממשלה מינוי של יו"ר ועדת שרים לעניין אתרים ארכיאולוגיים, וזאת בכדי לאשר הקמת רחבה רפורמית בכותל. רחבה זו תוסיף חטא על פשע על המצב הקיים כיום, שבו הוקצה מקום תפילה לתנועה אנטי ציונית שפוגעת בקודשי ישראל ומעודדת התבוללות של בני עמנו", פתחו הרבנים את מכתבם.

בהמשך הם פנו לשרה שקד בבקשה "לשמור על ערכי מסורת ישראל ועל ערכי תורת הנצח", ולא לאפשר בניית רחבה לרפורמים בכותל. "אנו פונים אליך כחברת ועדת השרים ומחזקים את ידיך להתנגד בכל תוקף לאישור בניית הרחבה. ברור לנו כי כנציגת המחנה הלאומי האמון על מסורת ישראל ועל ערכיה של תורת הנצח לא תתני את ידך לחילול שם שמים והפקרת שריד בית מקדשנו לאותם אלה שמחרפים ומבזים את קדושתו", כתבו.

לקראת סיום ציינו הרבנים גם את התאריך המיוחד בו נשלח המכתב: "ערב שבעה עשר בתמוז, היום בו החל המצור על ירושלים, שממנו החל החורבן  עליו התאבלנו כאלפיים שנה, זהו הזמן לחזק את אחיזתנו הפיזית והרוחנית בירושלים כולה ובמקום הכותל המערבי - ממנו לא זזה שכינה בפרט".

על המכתב חתמו עד כה כ-300 רבנים תוך כמה שעות, ובהם הרב אליהו רחמים זייני ראש ישיבת ההסדר בחיפה, הרב איתן אייזמן מרשת נעם צביה, הרב בן ציון אלגזי ראש ישיבת רמת גן, הרב חיים סמוטריץ רב הישוב בית יתיר, הרב חננאל אתרוג ראש ישיבת שבי חברון, הרב ברוך וידר ראש ישיבת הכותל, הרב גדעון פרל אב"ד אלון שבות, הרב דוד דודקביץ ראש ישיבת רועה ישראל יצהר ורב היישוב, הרב יגאל קמינצקי רבו של גוש קטיף תובב"א, הרב מנחם בורשטיין ראש מכון פוע"ה, הרב שלמה אבינר רב היישוב בית אל וראש ישיבת עטרת ירושלים, ועוד מאות רבנים.

בצלאל זיני מהמטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל ומיוזמי המכתב, אמר: "מאות הרבנים שהצטרפו תוך מספר שעות לקריאה לאיילת שקד למנוע הקמת רחבה רפורמית בכותל מעידים על העמדה הברורה של כל רבני ישראל, קריאה זו מצטרפת להתנגדות שהביעו רבנים רבים כולל זקני הציונות הדתית למתווה הכותל ולהקמת הרחבה הרפורמית לאורך השנתיים האחרונות, אנחנו מקווים שהשרה שקד תהיה נאמנה לדרכה של הציונות הדתית ולערכי הנצח של העם כולו ולא תאפשר הקמת רחבה רפורמית בכותל בית חיינו".