"הקמת רחבה רפורמית - סיבה מוצדקת לפירוק הממשלה"

במרכז ליב"ה תקפו את החלטת רה"מ להעביר את השרה רגב מראשות הוועדה למקומות קדושים בשל התנגדותה למתווה הכותל. "עוד צעד שנועד להרגיע את הרפורמים מסיבות פוליטיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/18 08:58 טו בתמוז התשעח

"הקמת רחבה רפורמית - סיבה מוצדקת לפירוק הממשלה"
נשות הכותל , צילום: פלאש 90

"הקמת רחבה רפורמית בכותל הינה סיבה מוצדקת לפירוק הממשלה", כך אמרו הבוקר (ה') במרכז ליב"ה בתגובה להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר את השרה מירי רגב מתפקידה כיו"ר הוועדה למקומות הקדושים.

אמש הודיעה רגב לנתניהו כי לא תאשר את מתווה הכותל ולא תתמוך בו, מכיוון שמצפונה אינו מאפשר לה זאת. "דרישת הרפורמים להפוך את הכותל למקום בו נשים וגברים מתפללים יחד, לא מקובלת עליי ולא על מורשת ישראל", אמרה. 

במרכז ליב"ה אמרו כי ההחלטה להעביר את רגב מתפקידה הינה "עוד צעד שנועד להרגיע את הרפורמים מסיבות פוליטיות הפוגעות במקום המקודש לעם היהודי. מצפונה של השרה מובן, אך לא יעלה על הדעת כי ראש הממשלה ימצא את השר התורן על מנת שיאפשר פגיעה במקום המקודש ובנוסף פגיעה במאות אלפי יהודים".

עוד הוסיפו בליב"ה כי צעד זה משמעותו פגיעה בהסכם בין ראש הממשלה למפלגות החרדיות: "ההחלטה של ראש הממשלה בעניין זה הינה הפרה בוטה מהסכם הפשרה שנחתם עם המפלגות החרדיות, ועליהן לומר בצורה שאינה משתמעת לשני פנים כי הפרה זו והקמת רחבה רפורמית בכותל הינה סיבה מוצדקת לפירוק הממשלה".

יו"ר האיחוד הלאומי, שר החקלאות אורי אריאל, אמר כי "המציאות שבה לחצים פסולים ואיומים על רה״מ גורמים להתפטרותה של שרה בממשלה מתפקידה בו אינו לגיטימי. אתנגד לכל שינוי במצב הקיים ולא אתן יד לפגיעה ברחבת הכותל. הרבנות הראשית חייבת להישאר הסמכות הבלעדית לקביעת הסדרי התפילה בכותל".

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר מנגד כי "דווקא כאנשים אורתודוקסים שמקפידים על מחיצה בזמן התפילה, צר לנו שההפרדה הפכה לערך על הנמצא מעל ערכים אחרים כמו שלמות העם היהודי. הגורמים בציונות הדתית שמנסים לחבל בכל פשרה אפשרית ברחבת הכותל, יתנו את הדין על הרחקתם של מיליוני יהודים מעמנו".