"לתקן את המעוות": דרישה לשלב חיילות במשמרות הכבוד

בפנייה לשר הביטחון, לרמטכ"ל ולשרת התרבות, מבקשת עמותת חדו"ש לשלב נשים במשמרות הכבוד בטקסים הממלכתיים שיחולו בקרוב, דבר שלא נעשה עד כה. "מקווים כי מדובר במחדל בלתי מכוון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/18 13:30 כד בניסן התשעח

"לתקן את המעוות": דרישה לשלב חיילות במשמרות הכבוד
משמר כבוד בכותל המערבי, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון פנתה היום (ב') לשר הביטחון אביגדור ליברמן, לרמטכ"ל גדי אייזנקוט וליו"ר וועדת שרים לענייני סמלים וטקסים שרת התרבות מירי רגב, בדרישה לשלב חיילות במשמרות הכבוד של צה"ל, בטקסים ממלכתיים כדוגמת טקסי יום השואה ויום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

"דווקא בימים אלה, כאשר יש מי שמערער על השתלבותן של חיילות במערך הלוחם, גוברת חשיבותם של ביטויים ממלכתיים, ולו סמליים, באשר לחלקן של חיילות כשותפות למאמץ הצבאי והקרבי", כתב מנכ"ל העמותה, הרב הרפורמי אורי רגב  במכתבו. בחדו"ש הביעו את תקוותם כי עם קבלת פנייתם, יורו על "תיקון העיוות" כלשונם, ו"תופסק מידית הדרת חיילות ממשמרות הכבוד". 

"קראנו בסיפוק רב את דבריו הברורים של שר הביטחון בנושא, שכתב אך לאחרונה כך: 'שירות הבנות בצבא ותרומתן האדירה לצה"ל היא משמעותית ביותר. לנשים תמיד הייתה השפעה על ביטחון עם ישראל, החל מדבורה הנביאה, דרך שרה אהרונסון וחנה סנש, ועד לוחמות צה"ל ומג"ב כיום", נכתב עוד בפנייה.

"אנחנו מקווים כי מדובר במחדל בלתי מכוון, שנעשה בהיסח הדעת, ומשוכנעים כי פנייתנו תיענה בחיוב וכי מדיניותכם המוכרזת באשר לשילוב חיילות בכוח הלוחם תקבל אף את ביטוייה הראוי בשיבוצן במשמרות הכבוד במעמדים הממלכתיים המתוכננים לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ויום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, ולשאר האירועים הציבוריים והממלכתיים בהם משתתף משמר כבוד מטעם צה"ל", סיכם רגב.

בהודעת העמותה נכתב כי "קשה להשלים עם העובדה העולה בברור מצפיה בצילומים של אירועים, בניגוד לעמדת צה"ל המוצהרת, שחיילות לא שולבו כלל במשמרות הכבוד, נושאי הנשק, שהשתתפו במעמדים אלה, וחלקן הצטמצם למעין דיילות שירות אשר סייעו בליווי המכובדים ובהושטת הלפיד וזרי הפרחים".