לראשונה: ראש ישיבה בתמיכה רבנית פומבית בשקד ובנט

ראש ישיבת עתניאל, הרב בני קלמנזון, נפגש עם שרת המשפטים והסכים להביע בגלוי את תמיכתו במפלגתה: "הימין החדש מביאה לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר את מה שאנחנו מחנכים אליו את תלמידנו לאורך השנים"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 26/02/19 08:49 כא באדר א'

לראשונה: ראש ישיבה בתמיכה רבנית פומבית בשקד ובנט
קיבלו תמיכה רבנית ראשונה. בנט ושקד, צילום: יוסי זליגר פלאש 90

מאז שהקימו את הימין החדש, ניסו איילת שקד ונפתלי בנט לגייס לצדם רבנים מובילים מהציונות הדתית. השבוע, כך נודע לחדשות כיפה, נפגשה שרת המשפטים עם ראש ישיבת עתניאל, הרב בני קלמנזון, שהסכים להיות הדמות התורנית הראשונה שמביעה בה ובחבריה תמיכה פומבית.

"מפלגות מגזריות הן סימפטיות ואיכותיות ומתאימות לאוכלוסיית היעד שלהן ככפפה ליד", אמר אחד ממייסדי הישיבה שבדרום הר חברון לחדשות כיפה וציין כי "דווקא משום כך - השפעתן על כלל המדיניות הלאומית מועטה ביותר".

לדבריו, "אם ברצוננו להשפיע - עלינו ליצור שותפות אמת המחברת בין מגזרים שונים. עלינו להתחבר לכלל השואפים למדינה יהודית שורשית ובטוחה בכל שטחי ארץ ישראל. שותפות משמעה כיבוד ונתינת מקום שוויוני ולא מתנשא גם לאלו שאינם שותפים לדביקותי בתורה ובהלכה. אם נכפה את ההלכה על אלו שאינם חפצים בה נרחיק אותם מהתורה ומהמסורת. נרחיק אותם מההתיישבות ומארץ הקודש". לצד זה הוסיף כי "כאיש המאמין בתורה אינני יכול ואינני רוצה לוותר על חלקים מהארץ שבה כונן ונבנה העם היהודי. אני מאמין שמדיניות חדה ברורה וחזקה של ימין אקטיבי תחזק את הביטחון ואת הכלכלה".

תומך בימין החדש. הרב קלמנזון

תומך בימין החדש. הרב קלמנזוןצילום: דף הפייסבוק של בית ועד לתורה עתניאל

הרב קלמנזון (61) הקים לפני 32 שנה את ישיבת עתניאל, לצדו של הרב עמי עולמי שנרצח בפיגוע בשנת 1994. מאז הוא עומד בראשה כשבשנת 1993 הצטרף אליו להנהגת המוסד הרב רא"ם הכהן. לאחר ששקד ובנט נפגשו בעבר עם שורת רבנים, במטרה שיביעו בהם את תמיכתם, הסכים הרב קלמנזון להיות הרב הראשון שעושה זאת בגלוי.

"בעיני מפלגת הימין החדש מביאה לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר את מה שאנחנו מחנכים אליו את תלמידנו לאורך השנים", הסביר את צעדו, "בגלל הרצון לפרוץ את גבולות המגזר הדתי, עוד כשאיילת שקד ונפתלי בנט לא היו מוכרים בציבור, פתחה ישיבת עתניאל את דלתותיה בפניהם. מצאנו שדרכם קרובה לדרכנו. לכן גם היום, עם יציאתם לדרך במפלגה חדשה בכוונתי לסייע ככל יכולתי לימין החדש". 

הרב הדגיש כי דרכה של המפלגה החדשה תואמת את דרכו גם בסוגיית ליבה נוספת של החברה הישראלית, "עמדות הימין החדש תואמות את השקפת עולמי גם בסוגיות של דת ומדינה. אני משתדל להיות איש תורה והלכה אורתודוקסי על כל המשתמע מכך. מנגד, אני מבין שאנחנו לא חיים לבד במדינה וכי מלחמת תרבות וכפייה הדדית תוביל רק לפירוד ונזק. יחד נמזער את החיכוכים בין המגזרים". 

הרב פרץ וסמוטריץ. ישמרו על החיוך?

לא יקבלו את תמיכת ראש ישיבת עתניאל. רב פרץ וסמוטריץצילום: ללא

לסיום אמר ראש ישיבת עתניאל כי למרות שהוא "תומך בכל לב במפלגה זו. אהדתי נתונה גם לכל מפלגה אחרת שמייצגת את הצדדים הלאומיים והיהודים של המדינה, ולכל מי שנמצא בצד הימני, האנושי והיהודי של המפה הפוליטית. כולם ברוכים ובעזרת השם יעלו ויצליחו. נשתף פעולה ונסייע לכולן.

עוד הוא אמר כי עמדתו האישית לא בהכרח צריכה לחול גם על תלמידיו, "במהלך השנים לימדתי וחינכתי את תלמידיי לעצמאות מחשבתית ולא להסכמה בהנד ראש. גם עכשיו אני מבטא את דעתי האישית בלבד כאזרח המדינה , כאדם, לא בשם הישיבה שבראשה אני עומד, ובוודאי לא כ'דעת תורה' המחייבת את תלמידיי".